|
|
|
|---|---|
|
Hej alla experter!! Hur får man loss tryckknappen till varningsblinken och vad är det som gör att crash-alarmrelät går sönder? för ett tag sedan sutade knappen till v-blink fungera det blinkade endast när den hölls ner,sedan började larmet larma utan någon anledning men det kan man ju strunta i att aktivera.Men nu har v-blinken börjat blinka och går ej att stänga av. har sökt innlägg och hittat tips om crachrelät och en uppmaning att ta ur detta men då går det ej att tända ljuset bara p-ljus,Jag hoppas felet är knappen eller relät men är det någon som känner till något annat så är jag tacksam för tips. Bilen är en e34 -92:a Tack på förhand M.V.H. Lasse | |
|
Prova att ploppa upp konsollen till elhissarna och se om du kan nå v-blinkknappen där. Annars gissar jag att det bara är att stoppa ner en mejsel i ena kanten och bända upp v-blinkknapen. Min sådan fastnade i nerfällt läge, p.g.a. nåt skräp som hade kilat sig fast.. "Crashreläet" låter som något som borde återfinnas under baksätet, där bl.a. boxar finns till airbagsystemet. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Knappen går att få upp om man lossar växelspaksdamasken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej igen tack för tipsen knappen gick bra att få loss via v-spaksdmasken tyvär fortsatte v-blinkersen blinka trots att kontakten togs bort.Så nu undrar jag finns det någon som vet vad crash-larm relät har för funktion vad är det som styr relät,är det retät eller någon givare eller sensor som går sönder i så fall går det att lura med någon bygling eller klippa någon kabel jag vill inte prova utan att vara säker på att inte förstöra något annat.Som det är nu kann jag ta ur relät och köra på parkeringsljus+dimmljus eller låta relät sitta kvar och ta ur säkringen men då fungerar inte blinkersen alls inget av dessa alternativ gillas av sbp. som ska besökas om 2veckor. PatrikN vet du om det ska sitta sågon crach-utrustning under baksätet det finns en central och några säkringar där men min bil har inte airbag.Och relät som är märkt Crash-Alarm-Geber 12V- 1384761 sitter i lådan i motorummet framför förarplatsen Lasse |
|
|
Lyfter denna tråd då jag fått samma problem på min M5 -91. Varningsblinkersen blinkar men det är ingen indikering på blinkersknappen , men trycker man ner varningsblinkersen så "hakar" den på den ursprungliga blink-takten. Har varit och rotat en hel del i elsystemet och bla bytt GM och RM-modulen till samma från min 518i -90, men det borde väl inte påverka detta, eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.