|
|
|
|---|---|
|
Jag har en sladd som går från oljefilterbehållaren som bara hänger och dinglar, men jag kan inte hitta var den skall passa. Färddatorn indikerar inget fel. Någon som har en ritning över detta? Eller kan säga var den skall sitta i och framförallt var? Mvh Paul | |
Paap Reeder |
... du tror inte att den dinglar från servobehållaren för under min servobehållare så går det en tvåpolig sladd till en dito hona alldeles vid de tre stora diagnoskontakterna. Funktionen är jag dock ännu osäker på. "Hittade" den för några dagar sedan. TROR att det har nått med nivån att göra. MVH /// Paap R |
|
Från oljefilterbehållaren? Vet inte exakt hur det ser ut på 750 men den enda sladden som går till oljefilterbehållaren skall vara oljetrycksmätaren (varnar om oljetrycker skulle bli för lågt) |
|
|
Precis Alexandar! Jo jag har ju en 850, kanske inte är samma på 750:an. Jag tror också den varnar för eventuell låg oljenivå. Men kan du se var den skall sitta kopplad? För på min hänger den helt löst, viket iriterar mig, när man vill ha en fräsch bil Tacktack /Paul |
|
|
Står det "oelstand lenkhilfe" är det nivå till servobehållaren. Givaren till den sitter i botten av burken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Näe, färddatorn indikerar ingenting. Men ena änden sitter i burken innehållande oljefiltret. Så jag tar förgivet att varnar när det blir för låg oljenivå. BMW 850....har inget eget forum här =( /Paul |
|
Paap Reeder |
... kikade idag på min M70 91:a. I oljefiltrbehållaren går det in en sladdkontakt i ett fast kontaktstycke som sitter fast på oljefilterbehållaren. Under servooljebehållaren sitter en tvåpolig sladdstump som kopplas till en kontakt som "in i" kabelhärvan alldeles vid diagnosuttagen., Det måste väl se ut ungefär likanande på din 850?? MVH /// Paap R |
|
Tackar Paap Reeder! Jag ska kontrollera detta, är dock så svårt att se ner där. Känns som om hela blocket sitter ivägen. /Paul |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.