AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.634

Annonsförsäljare TV4

Sida 1 av 2
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Söker man på tv4 på blocket får man fram 67 bilannonser.
Alla skriver att tv4 undanbedes, rätt roligt.

Det är ohehört enerverande när dom ringer!
Lär dom sig aldrig, jag slänger på luren i örat på dem.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Använd denna när de ringer:
:o))
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skön mall ! :)
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Måste testa den!
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Störtskön! Den ska jag testa!

/// Gunnar E.
Var snälla mot de små liven. De ser nog fram emot att ringa till er lika mycket som ni att de ringer. Jag menar inte att man inte har rätt att bli irriterad, det är helt ok.

Många av dem hade nog hellre haft ett CSN-bidrag som täckt deras utgifter och sluppit ta dessa "hundjobb" för att få det att gå runt.

En gammal telemarketing säljares vädjan till BMW folket ;)

735
Kan bara instämma, klockren!
Måste testas!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
det var ju grym!

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sen har vi även Länk som ska förhindra att de ringer överhuvudtaget.

Mvh
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
rob_t_j72: Problemet med NIX är att det tar minst 6 månader innan alla register är tvättade... :(

//Sales Manager (130 anställda tm-försäljare) ;)

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Även om det tar 6 månader så är det värt det! Under tiden kan man ju använda motmanuscriptet för att uppehålla och därmed minska fridstörarnas vinst.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Det måste vara fruktansvärt att vara tm-säljare! Sitta och telefonera med irriterade, snäsande och fräsande människor för en skitlön, bli kallad både ett och annat och få en eller annan lur i örat...

Jag brukar försöka vara så trevlig som möjligt men dra mig ur samtalet så fort det bara går. Oftast är jag "just på väg ut och har tyvärr inte tid att prata nu, inte ens i två minuter"... Hur irriterad man än blir så tycker jag det är lite ofint att bli otrevlig. Det är ju trots allt mestadels extraknäckande ungdomar, studenter osv som ringer och stör, utan onda avsikter...

Men är det nåt jag hatar så är det dom som ringer mitt i middan och inte ens frågar om man har tid i några minuter, utan presenterar sig genom att babbla oavbrutet i fem minuter och därmed har avhandlat i princip hela sitt ärende. Då kan det hända att man är lika respektlös tillbaka och lägger på...!

//Chrille
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
se där j#¤%a tv-4 ringde mig 2ggr på 10dagar..
Är det just en annonsförsäljare som ringer och vill sälja en bilanonns på en bil osm jag redan har liggandes ute. Så frågar jag artigt vart de har hittat informationen att jag har en bil till salu.

När de svar så frågar jag efter deras chefs namn och telefonnummer och ger mig inte förrän jag har fått det. Sedan förklarar jag att de de sysslar med är olagligt och att jag kommer att anmäla dem.

Funkar varje gång och de blir alltid lika nervösa och frågande....

Sedan avslutar jag med att säga om jag vill ha en annons hos dig så hör jag av mig till dig ....
svavelvinter
jag arbetar som telefonförsäljare och plockar ut fet provision :)
kan dock tillägga att jag själv inte gillar telefonförsäljare som är oengagerade i sitt samtal, men duktiga och trevliga försäljare med en bra produkt kan vara bra :)

tv4 annons är bara svammel dock :)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jimcar:

Du kan inte anmäla dem.

När jag och min tjej flyttade ihop så, hyrde vi ut hennes lägenhet och eftersände posten till min lägenhet.

En dag så trillar det ner ett kurver från Telia som säger att ett företag vid namn Optimal Telecom har sagt att vi har flyttat förvalet på min tjejs gamla telefon till dem.

ringer upp Optimal Telecom, och frågar hur det kommer sig att vi blivit kunder hos dem utan vårt godkännande eller kännedom?

Får inget vettigt svar utan säger att vi får skicka in en skriftlig bestridan! Ringer till Telia och de kan inte hjälpa oss.

Skrivet ett brev där jag bestrider förflyttningen av förvalet. Inget händer! Efter 2 veckor så ringer jag dit, och de säger de ska skicka en ljud fil där abonnemangsbeställningen är inspelad.

Skickar ett epost med pers nr. till dem och får som svar att man inte kan hitta ngn ljudfil.

Skriver ett brev och frågar varför de sagt upp mitt abonnemang hos telia... efter 2 veckor och inget svar ringer jag upp telia och förklarar och de säger att de inte kan kontrollera om det ligger ngn sanning bakom beställningen och det är därför de skickar ut ett brev till mig för att upplysa mig som kund.

Bestämmer mig för att göra en polisanmälan men det går inte får jag veta, eftersom det inte handlar om ngt brott utan det är en tvist.

Så numera mail-bombar jag dem tills jag får ett vettigt svar. Det finns ju inget annat jag kan göra!

Och ja! vi är med i NIX.

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Mugge:

har du gåt högre än till kundtjänst???

VD:n brukar vara bra att prata med...

Jag blev uppringd av bredbandsbolaget 10 gånger på 8 veckor.
det var fyra personer som ringde.

Till en början var jag trevlig och avböjde erbjudandet. 5-6 gången blev jag förbannad och bad dem ta bort mig från listan och berättade att det var 6 gången de ringde på lika många veckor....

men det fortsatte.

När de ringde onsdag fredag och lördag samma vecka då var måttet rågat och jag skällde ut telefonisten efter noter och hotade med polisanmälan för trakasserier så skrattade telefonförsäljaren lite nervöst och sa att de kunde bli så här ibland men att det var första gången hon hade ring. Hähä du sa jag ditt namn och röst låterbeklant vid det här laget. Bad om att få telefon nummeret till hennes chef vilket jag fick. Ringde denna man på måndagsmorgon och var rak och bestämd och berättade hela historien och frågade om detta var sättet bredbandsbolaget raggade kunder? För i sådana fall kommer jag aldrig att ha något med bredbandsbolaget att göra, och att han skulle få en polisanmälan för trakasserier på halsen samtidigt som jag underströk att jag är en tjurig jävel som har hur mycket ork som helst när det kommer till sådana här saker.

Snällare och lenare människa får man leta efter han bad så mycket om ursäkt och skulle personligen se till att mitt namn och telefonnummer rensades ur deras system och som plåster på såren skulle jag få ett par biobiljetter med posten. Jag poängterade då för honom att jag kommer att hålla honom personligen ansvarig om det kommer ett telefonsamtal till. Men han lovade på heder och samvete...

Och det stämde har inte hört ett ljud från dem på två år nu, och i brevlådan damp det ner tio biobiljetter till SF biograferna.

Så nog går det att få de större bolagen att skaka om man bara är tillräckligt bestämd.

BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
Hos optimal telecom blir den som skriver på avtalet kund, inte den som står på abbonemanget...

Min sambo nappade på ett erbjudande (hon fick med en kartong cocos-bollar) för något år sedan.

Vi bytte tbka till Telia efter ett kort tag, och alla fakturor var till min sambo.

Om du får ngt svar från Optimal telecom så kommer de säkert att hänvisa till att det ändå inte är du som är betalningsansvarig... Själv tycker jag att det är åt h-vete att vem som helst kan ändra mitt abbonemang (i vårt fall var det min sambo, men det hade kunnat vara vem som helst).

///Magnus
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Haha, det var nåt nytt för mig detta ämne. Gjorde en liten sökning på blocket här i västerbotten..

"Prutare, testpiloter och Tv4 behäver inte ringa eller maila."
"Tv4 gör sig inget besvär med att försöka kontakta mig."
"TV4 stör ej med era samtal tack!!"
"tv4 kan glömma nåt sammarbete"
"inge tv4 ringare tack"
"Ring el. maila om intresse finnes, TV4 får ej ringa."
"TV4 kan ringa nån annan."
"OBS:Vill ej bli uppringd av TV4 TEXT."
"JAG VILL INTE ANNONSERA PÅ TV4 TEXT"

Snart hamnar väl detta i Plus också.. kanske ska tipsa dem? :)

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
..."att jag är en tjurig jävel som har hur mycket ork som helst när det kommer till sådana här saker."

HAHA! Klockrent Jimcar! Du vet hur de ska tas! :)
Man slutar aldrig bli förvånad.
Nyss ringde det en Sofie från TV4-text som undrade om jag ville köpa en annons där.
Snacka om att vara efter då jag tog bort min annons i tisdags då bilen såldes!
Dessutom stod det klart och tydligt i annonsen att jag INTE ville bli kontaktad av annonsäljare + blockets egna "spärr" för ändamålet!

///Micke
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.