AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
874

E90 330 Video.

Länk

Kanske inte så givande video direkt, men jag tyckte det var intressant att höra hur enormt raspigt den låter. Inte alls så djupt och mullrigt som M54B30.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Faktiskt nästan lite åt E46 M3 hållet.
Tyckte mest man hörde däckskrik jag ;-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Lät ju jättetrevligt, det lilla man hörde :)

Sluta nu propagera för din egen bil, wendtan ;))

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Olof: Att låta som M3E46 är inte något som man kan se som en nackdel direkt. Jag personligen gillar inte riktigt m3ans rasp, men de är givetvis en smaksak.

Ofta är detta lite metalliska raspet kopplat till högre kompression i kombination med ett väl utformat sportsystem.
Det går dock att få bort detta på m3an med rätt sportsystem vilket kommer bli mitt mål när en sådan införskaffas.

Så att jag propagerar för ett djupare och mulligare sound är rakt av en smak sak som grundar sig i att man vuxit upp med båtar med dubbla Ford 351W (V8or) och tycker att motorer skall låta så. Det finns inget som går upp mot 2 st amerikanska v8or i stereo :)

Bra exempel finns här: Länk

Riva Aquarama heter båten med ljudklippet. Rena rama symfonin.

Länk
Det var acey som påpekade att den lät som M3 E46, jag trodde att du menade "raspigt" som något dåligt, primitivt. Men nu förstår jag vad du menar. Smaken är som... jag tyckte den lät kanonfint :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
fr
122
fredrik95
M3 -02 med SMG, Carbonsvart.
Wendtan min vandrande uppslagsbok i cyberrymden. Berätta nu vilket sportsystem man skall köpa till M3:an för att få roligare ljud. :) Me want!
Olof: Som sagt en smaksak, men jag gillar inte M3E46 orginalljud.

Fredrik: Jag tycker eisenmanns system är det mest prisvärda/välljudande på marknaden just nu.

Även supersprint är på god väg ljudmässigt. Jag såg denna tråden för ett tag sen och tyckte det lät helt okej:
Länk

Men primärvalet hade absolut blivit Eisenmann Race 83mm för M3E46. De låter helt underbart o kostar inte hela skjortan.

Annars finns ju Länk
Som verkligen är best of the best. De kostar dock därefter.
Men lyssna på videosekvenserna, man blir ju alldeles salig. :)

Länk
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Varför inte göra en liknande video med din bil wendtan så att
vi kan jämföra ljuden ;)
Personligen så tycker jag att den hade helt rätt ljudbild och
med M3-aukustik.

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Sitter diffbroms på E90 ???? Nån som vet ???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.