|
|
|
|---|---|
|
Tjaba alla glada BMW ägare. Har en liten fråga till er. Polarn P (min kompis) har en 740 -95 han körde över ett fart lite för fort(har syn 3.3) efter denna lilla händelse startar inte bil f*.. Fråga:Finns det någon krock brytare till bränsle pumpen, och i så fall var? kan någon hjälpa mig plz!!!! ford meken | |
Paap Reeder |
... TROR att den s.k. säkerheten för att pumpen inte skall spruta ut bensin i ett varmt motorrum efter en krock, ligger i själva boxarna. Stannar motorn med tändningen på ... så stannar även pumpen. Det ser boxarna till. .. i a f så fungerar det så på E 12 ..praktiskt provat genom att jag körde in i ett träd med glödgade extractorrör ... samt även på min M30. Dock ej praktiskt provat på M30:an ... ännu ? .. utan bara genom försök på garageuppfarten. MVH /// Paap R |
|
På min bil sitter "krockbrytaren" direkt på pluspolen vid batteriet. |
|
|
thx a lot ni e´klippor här Tänk om vi på fård hade en så här kunnig kund krets, då skulle ja bli arbetslös.... ford meken |
|
|
byt bräslepump jag har haft samma fel |
|
|
Det sitter inte i boxarna.......inte att brytaren slår till om motorn stannar med tomgång på iaf. Jag lyckades få kärringstopp med min automatlåda. Inte slog den säkerheten på för det :P Fråga mig iinte hur jag lyckades bara. Satte den väl i "D" innan bilen hade slutat rulla bakåt. haha Men men.......Det borde inte slå till så lätt iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.