|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Nu behöver ja får de här utrett... Har hört så mye olika om de här så nu e ja förvirrad.. Hur mycket håller en Bmw 325ix växellåda och fördelnings låda med drivaxlarna-fram för?? (Ja ska ha en annan bakaxel) Vad är de som inte håller när något går sönder på en 325ix drivlina?? Vad är de för fördeling mellan fram och bakhjulen?? Kom gärna med råd och annat man kanske ska tänka på... | |
|
vad ja hört så e de framdiffen som ger sej men de finns folk som har över 300 (tror jag) hk o det verkar hålla för dom, finns en tråd i trimmningsdelan med en IX som spinner på tvåan. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Bara så ja förstår dig rätt..att de e fram diffen...inte drivaxlarna fram som ger sig..?? Är de nått man kan göra för att den ska hålla...eller finns de nån modell som e hållbarare?? |
|
|
tror inte att det finns nått "ekonomiskt hållbart" att göra åt framdiffen. mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| oki...hur mye pengar tror du de börjar handla om förr att få den å hålla?? | |
|
Min kompis som äger denna bil har turbokonverterat och han har gjort åt en drivknut i fram! Dock var detta under testrundan med bilen... Länk Så det är lite svårt att säga vad framdiffen tål... Men det ska klämmas ur runt 300-350hk är det väl tänkt ur motorn! Sen ska man kanske säga att dem däcken gör sin rätt också till att det frestar på rätt bra på grejerna... Fördelningen är 37-63 om jag inte minns fel! |
|
|
Den såg häftig ut..hehe..lite spec me sånna däck på... hehe Är de nån som vet om bärarmar och framdiff passar en vanlig E30 frambalk.. eller om de måste vara en 325ix frambalk?? (ja söker även 325ix drivdelar i fint skick) |
|
|
TRor att det måste vara ix balk! Men det finns massa info om detta om du använder sökmaskingen... Har varit uppe sådana här frågor förut! |
|
|
Får rätta mig på det jag skrev! Det var inte en drivknut utan det var framdiffen som hade gått på kompisens bil och den var rensad!!! Så nu byttes det till en svetsad framdiff igår, får se om det håller! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.