AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
468

Dämpare 530i -93!?

Pa
35
Pantera
538i =),
Tja!
Har några frågor om en 530i -93, Rätt insatt i olika bmw modeller men just den här bilen vet ja knappt nånting om! :P

Ska byta mina dämpare fram bak är dom schyssta men tänkte byta bak också om man hittar nå schysst paket, Hitta det här paketet hos Länk är det han Gert som jag läst om i olika trådar, har sökt rätt mkt gällande det här..! är det ett schysst paket är det bra grejer ja menar 4 lax är ju ingenting! Annars tips på bra satser!? tänkt mig 40mm runt om.

Men när jag ska leta fram mina dämpare på t.ex mekonomen får jag fram en massa olika mm hur ska ja veta vilka jag ska ha!?
Hur ser jag om ja har nivåreglering!?

Tack för svar!

sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
det du kan kan köpa är Bilstein o hr fjädrar till din bil dÅ får du grym väghållning men ändå komfort kvar!!!finns på dom flesta ställen o köpa!!! lite dyrare än 4000kr är det ju men ändå.kolla mekonomen vad dom tar!!! MVH Micke
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Hej! köpte mina hos Forza (Bilstein+justa fjädrar)fick dom dagen efter...

www.forza.se

¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤
Pa
35
Pantera
538i =),
tack för svar..

Har en till fråga..

Vad ska man ha för olja i en 530i V8:A -93!?

Sökt rätt mkt men alla säger olika, Vet att det ska vara en helsyntetisk olja det verkar alla vara överrens om, kan man köra 0-40 mobil 1 olja!?

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
BMW lägger ju ofta i Castrol-olja i bilarna.
Har för mig att det fanns en guide förr på deras hemsida över vilken olja som var lämplig till vilken motor.
Länk

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Du kan använda Mobil 1:s olja. Men fabrikatet spelar mindre roll. Använd endast helsyntetiska oljor som alltid är bäst. Klassningen bör vara minst API/SJ eller helst API/SL. Lämplig viskositet är t.ex. 5W/40 eller 5W/50 eller liknande.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.