|
|
|
|---|---|
|
En mörkblå rackare på Kungsholmen hade väldigt svårt att komma iväg så Masten & jag ryckte ut . Var det någon härifrån?? Läcker färg skulle jag säga. /Caspar Z-träff 1 maj Länk | |
|
Sommardäck och halka går liksom inte ihop ;) Kollade upp bilen hos Vägverket och fann att den var hemmahörande i Bromma. Jag tror färgen var montrealblå! /Masten Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Masten: Har du så tråkigt att du memorerar ett visst regnr för att sedan kolla upp bilen/ägaren på nätet :) ? Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Nä, tråkigt vill jag knappast påstå att jag har. Jag råkar bara ha ett bra minne när det gäller regnummer och annat "värdelöst vetande". /Masten Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Hade varit hos tjejens föräldrar och var åter på väg mot malmö när jag råkade ut för en obehaglig upplevelse.... Det var på motorvägen, vänster filen var snötäckt mendans högerfilen var näst intill fri från snö... jag körde ca 80 km/h då det var halt och jag hade odubbade däck. Helt plötsligt så märker jag att det bilen börjar skaka utav bara f*n och det slår till i framvagnen.... jag hade kört in i ett fält med djup snö, stampar snabbt på bromsen och får bakvagnen att bege sig ut på vandring.... håller kvar bromsen och styr emot... och så fort jag fått kontroll på bilen, slår jag på varningsblinkersen för att varna bilen bakom.... nu hade jag en hastighet på ca 20 km/h, har haft automaten på * (vinter) läge hela tiden. Jag provar att gasa försiktigt.... blir inte bättre än att bakvagnen börjar vandra.. mkt försiktigt försöker jag öka farten.. Nu har bilen bakom hunnit kapp och inte saktat ner farten tillräckligt, utan det syns klart att han inte har så bra kontroll över bilen... ligger i samma fil som jag och närmar sig... han lyckas precis med att inte köra på min bil men kör istället rätt in i räcket för att studsa tillbaka in på vägen igen.... (Vit VW passat) vi båda fortsätter igenom den biten i 20 - 30 km/h, för att sedan våga oss på 50 km/h på asfalt... vägen hem till malmö gick i 70 som snabbast... men man fick hem bilen välbehållen... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Masten passade säkert på att putsa upp Z3:an lite också innan det släpptes i väg :) | |
|
Hobbe: Nej Du, Masten putsade inte ens rent min motorhuv som blev helt dränkt av alla snö som Zätan slet upp (liksom vi, men vafan det är helt ok).. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
jag såg en mörkblå Z4 med hardtop på vintervöägar igår i solna. Måste säga att en Z4 med hadtop ser extremt bra ut! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Z3c4e: Inte gulla så med Hobbe, Nu kommer han vara mallig i en vecka:) Tur att den inte var silverfärgad i alla fall=) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
JAG GILLAR GULLANDET ! Andersson, Vi vill se dig med Z-flocken nästa slalomkörning (se Z4.se) ! Nu har du ju körkort...eller ? |
|
|
Hobbe: Sen länken, det är tyvärr ett litet tag kvar. Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
...Men självklart kommer jag att delta i allt vad bankörning heter:D Mao. count me in:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson: Som det ser ut nu så har jag ett tomt säte till träffen 1 maj, om Du vill åka riktig sportbil då..?? /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Jag tar mer än gärna den platsen i besittning:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.