|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 730iA -87 som från början är utrustad med lilla färddatorn och jag fick härom veckan för mig att byta till stora datorn. Det jag gjorde var att byta ramen runt stereo och färddator för att få plats med stora datorn som bygger mer på djupet och en annan placering av kontakten. Sen monterade jag den nya stora datorn och vred om nyckeln, vad händer? jo inte ett smack! Min första tanke är att datorn är trasig och jag ringer runt lite och finner en annan nyare version till E34. Jag monterar denna men fortfarande händer ingenting. Nu undrar jag om jag har missat något eller är det bara så illa att det kommer inte fungera hur mycket jag än vill? Jag gjorde exakt samma procedur på en 525iA -96 (E34) och där fungerade det klockrent med alla funktioner i den nya datorn. Jag har även blinkersspaken med "BC" knappen men jag har dock inte testat att montera den då inte datorn fungerat. Alla tips är välkomna! --- E32 går brett på vintern! Länk | |
|
Den fungerar säkert, du måste bygla mellan två kablar. Har precis gjort detta, men kommer inte ihåg vilka kablar det var. ErikW har säkert en länk till detta, har för mig att det var E34 touring-sidan el. dyl. Min var oxå "död" innan jag byglade den, sedan fungerade den som den skulle. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Hittade länken. Länk det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Klockrent! Tack så hjärtligt! --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
|
Nu har jag följt guiderna och fått den stora datorn att fungera i bilen, men jag får bara igång OBC 1:an, OBC 2:an som jag har från en nyare E32/E34 visar bara PPPP på displayen. Någon som vet varför? --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
|
Efter lite mer läsning så verkar det som om att jag fått tag på en OBC 2:a från en 518 eller 520 E34 vilket inte fungerar med dom andra större modellerna av någon anledning, därav PPPP felet. Får se om jag kan hitta en annan dator och testa med. --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
|
Du menar nog OBC III respektive OBC IV? Har du provat att fösöka ställa in klockan på den, det är vanligt att den visar PPPP innan man gjort det. Annars kan du prova att lossa batteriets miunspol en timma, eller sök för att hitta mera. Om du skulle fått tag på en OBC IV för 520i (518i har aldrig kunnat ha färddator) är det bara att ta ur kodkontakten, då ska den fungera: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo precis det är OBC III respektive IV jag talar om.. kunde bara inte komma ihåg vilket nummer det var i skrivandets stund. Hur ställer jag klockan när det står PPPP på displayen då? Ska kolla lite närmre på båda datorerna och se om jag kan byta ut koden om jag inte får det att fungera på något annat sätt. mvh --- E32 går brett på vintern! Länk |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lampan i min lilla dator har lagt av. Nån med tips på hur man byter den? Måste datorn plockas bort? Hur gör man bortplock i så fall? Tacksam för er hjälp. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.