|
|
|
|---|---|
|
Körde idag ner i diket med min pärla. Var helt förkrossade, va fan nära på börja gråta Hehe. Kom i 30-40 och skulle bromsa innan en kurva när bilen bara gled ner i diket. Men som tur var hände det ingenting med bilen.Luftkanalen på västersidan sprack bara. Ere någon anna som kört av och vill skriva av sig kanske. | |
SpineKracker |
Fick lite jordsökning en gång precis efter att jag fått körkort. Gick i kanske 20-30 knyck. Rullgrus och bilen understyrde rakt ut i diket... =) en oerfaren förares misstag.. hehe Annars har jag hållt mig på vägen. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
| japp fick vatten planing veckan innan jag skulle ställa av den, de gick i 110 knyck på motorvägen men hade tur som f*n eftersom jag snurrde ut på en åker... de hände inget som tur va med bilen men det nya kjolpketet gick åt helvete, men men ja e glad att de gick som de gick iaf. kunde ju ha varit mycke värre om man hamnat bland träden. | |
SpineKracker |
fanns det inga räcken på motorvägen?? Blir förbannad när de lägger miljoner på fartkameror när de borde lägga pengar på mitträcken och vajrar... E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
Har iof inte hänt mig något ännu, men jag måste säga att min E46 320 är en riktigt usel vinterbil, iaf med friktionsdäck. Bilen är ju hur lätt som helst i bak, vilket gör det toksvårt att tex. komma ut från en igensnöad parkeringsplats. Dessutom åker man ju nästan konstant med bredsladd o blinkande antispinn. (Kanske lite överdrift, men den känns inte direkt optimal på vintern). |
|
| får nog ta och rätta mig lite, det var motortrafikled, det var på E22an och där är det ju små sträckor med motorväg och små streckor motortrafikled men just där det hände så var motortrafikled. | |
|
Tur pierre att det inte hände så mycket med bilen, tyckte jag såg dig försvinna i bakspegeln då jag själv satt fast direkt efter kurvan :) Men men, tur att inget annat hände. Sånt händer alla! /Mr Ooi |
|
|
Fick 4 hjulssläpp i en kurva och for ut i ca 70-80 km/h rakt in i en telefonstolpe. Det vart bara skit kvar av bilen... |
|
|
Läskigt det där med avåkningar. Fick själv 4-hjulssläpp 50 cm från en vägskylt strategiskt placerad på en refug för så där en vecka sedan. Hastigheten låg bara på kanske 30 km/h men känslan av att vara maktlös med Pärlan i sina händer är en upplevelse ingen vill vara med om! Jag var inte mig själv på säkert två timmar. Helt klart traumatiskt!! Usch, usch... |
|
|
Har bara varit nere i diket o in i snövallar med min "pärla" några gånger. Inga allvarliga grejer alls. Men skulle jag skrota ordentligt så skulle jag bli ledsen (om jag klarar mig oskadd men inte bilen). En bra sak med E30 är att den är så hal att man alltid är rädd för att köra fort på hala vägar. Så det händer sällan nåt tycker jag. Å när man väl leker så är den väldigt lättkontrollerad. Yo! |
|
|
Lekte lite med min bil en gång, en tvär o ganska smal S chican... Ville ta båda kurvorna lite brett, så där lagom... Men det fanns väldigt fin sand där och fick bakhjuls släpp och det gick alldeles för brett! klara ut första släppet, Men returen hann man inte ratta rak... eftersom returen svängde bilens bak åt andra hållet och där fik bakdäcken fäste på det torra asfaltet! Rätt över 10cm trotoar kant... punka på båda höger hjulen, och en fälg som ska skrotas! Tur var att upphängningen mm klarade sig iallafall! Bärgaren hem 2400kr! Tackar för det då höger spegeln gick ca 5-10cm brevid en en stålstolpe! (Hög ljus stolpe) Så tur i oturen! =) Shake That Ass |
|
| Jo jag föra månaden då jag hadde eller har (snart i funktion) en e21 315 då jag o min polare var ut o drifta i halkan så gick det lite för fört in i en råndel o int fick stopp på bilen o int styrde det heler så det bar rakt ner i ett dike där bilen stod på sida o jag sat i min polares famn på sidorutan..ingen slog sig så var ju endå lite roligt.. | |
|
hehe sörlänningar, hör i norrland så ligger jag brett som fan med bmw året om :) å då men ar jag BRETT på BRED norrlänska *ironi* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.