AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
912

Krånligt med Englands import?

Tja, tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av import från de brittiska öarna. Har förstått att det funkar likadant som från villket annan EU land som helst med papper och så. Men hur e d men reg-besiktningen här hemma? Behöver man byta strålkastarna till högertrafik anpassade lr rikta dom lr något sånt?
Hur e d med mätartavlorna, måste man dölja mph markeringen lr räcker det med att km/h finns med? Försäkringen sedan, e den högre än på en vänsterstyrd bil?
MVH jojje
Det enda jag vet angående dina frågor är svaret på vad som gäller med hastighetsmätaren.

Antingen skall det endast vara km/h när den ska svenskreggas, eller så får dubbel skala finnas. Om du vill ha med både mph och km/h så skall den stora/yttre skalan vara km/h.
Hatigehtsmätaren där ska km/h vara dominerande annars inga krav tex färga över mails gradeingen med svart tuch penna okej.
Det spelar ingen roll vilken som är dominerande, ändrades förra året.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Betr. strålkastarna så på iaf E38 så måste själva strålkastarinsatserna, dvs bara reflektorerna, bytas för att ge en korrekt ljusbild. Vet dock inte hur det är på andra modeller. Vilken modell funderar du på?
E39 med xenon ändras med spak , icke xenon " på din auktoriserade BMW verkstad" (enl. instr. boken -97)
Så på icke Xenon bilar torde det väl innebära byte av halvjusglasen ( ljusbilden skapas i glaset inte i reflektorn)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ok tack för alla svar!,, hade tänkt mig en e46:a,, men verkar ju medföra lite mer merkostnader än jag hade hoppats på,,, har även kollat upp hur d e med försäkringspremien på högerstyrda bilar och den är tyvärr högre.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Gasar-Magnus: Tyvärr inte fullt ut. Spaken ändrar ljuset från assymetriskt till symmetriskt så att man kan köra i länder på "andra sidan" utan att blända. Vill man ändra assymetrin från ena hållet till det andra är det bara att byta insatser.

Hur jag vet? Den dyrköpta vägen :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.