|
|
|
|---|---|
|
Hej, ngn som vet resultatet ifrån det testet? Det är väl ett tag sedan det nummret gavs ut men jag hoppas att någon kanske har den liggandes i hyllan hemma. Tack. | |
|
De har testat framsystem ett antal gånger. Tänkte du på något speciellt test? Har de flesta nummer.. |
|
|
Hej Rocca, nix tänkte inte på ngt speciellt... (Har ju inte läst dem så då är det svårt att veta vilket) Är bara jättenyfiken på vilka framsystem som de rekomenderar, dels beroende på kvalite och beroende på pris. Söker ett vasst framsystem och det får gärna kosta men helst inte "löjligt höga" summor. Dock ska framsystemet passa i en M3:a 94 utan att det behövs ombyggnader för det tror jag inte att jag har kompetens att göra. Tack för svar. |
|
|
I BST (vet ej numret tyvärr) testades Blaupunkt CMW253/CMT257, 1050:- Amega Q-comp50, 3000:- DLS PS5, 1365:- (bäst i klassen under 1500:-) JVC CS-HS50, 1000:- Magnat Xtrema 213, 2300:- (bäst i klassen över 1500:-) Panasonic CJ-SPS137, 2800:- PowerAcoustik XPS 5251, 1295:- |
|
leino |
dls är alltid bäst och mest prisvärda,när det gäller framsystem,har dom flesta tidningarna sedan 96 bmw 4ever |
|
Jag kan rekommendera Focal polykevlar 6.5' kit. Kräver lite modifiering av plåten i originaluttaget samt att man skipar bort förstärkningsribborna på insidan av plastgallret. Detta är inte *jätte*svårt, och låter fruktansvärt bra. Kittet kostar ca.3.300. men om du har råd, satsa på Focal Utopia. 6.500:- Fick enormt bra betyg i bilstereoblaskan. Om du inte vil modda något i dörrarna så finns många bra 5.25' kit. Bla. har jag ett infinity kappa kit liggande. Men rent basmässigt, så är 6,5' en helt annan värld. /Marcus |
|
| DLS Mja.. samken är som baken.. DLS mäter fint men låter ( i mina öron ) skränigt, Infinity Kappa elelr MB Quart gillar jag... men lyssna lyssn aaoch åter lyssna på vilket ljud du gillar, inte vad nån vill att du skall köpa!! | |
|
Behöver man lägga steg på frontsystemet om man har en pioneer 4x45W cd? Funderar på ett dls system fram gör ett steg mkt skillnad ? nybörjare i ljudbyggesbranschen... =) Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Slutsteg gör nästan alltid att det låter "bättre" än dom "Biltema-watten" som finns i din CD , det behöver inte vara något grymt steg utan 4x50 W av god kvalitet, 2 kanaler fram och mono kopplar dom andra till en sub KLART!! |
|
| att köra framsystem på huvudenheten är idiotiskt... möjligtvis 4"are, men inte om dom är större, i riktiga watt mätt, så lämnar en huvudenhet högst 4*7W eller nått. | |
| Risken med att köra framsystem på dåliga steg/inbyggd CD-effekt är att diskanterna brukar ge upp pga distorsion. Ljudet blir även vasst och ansträngt även på lägre volym med klen förstärkare. | |
|
Hejsan. Du har säkert kompetens, om du bara försöker. Ska man inte modifiera originaluttagen i en E36 så är inte utbudet stort, det ända system som ja vet som passar är JBL GTO 503c, som har ett kombinerat mellan/diskant element som passar i hålet i dörren. (JBL GTO 603c finns www.nardik.se) Jag har inte haft möjlighet att lyssna på systemet, men JBL brukar prioritera "drag" och engagemang framför korekt frekvensgång och skir diskant. Perfekt för distade elgitarrer mao. Har du stora ljudsystemet med 2 hål i varje dörr? Då är nog DLS UP35 det som går lättast att montera. 2,5" dome mellanregistret går in i originalhålet om man filar upp det lite, man kan fortfarande montera tillbaka original om man vill. Diskanen kan ev gå in i diskanthålet, men går att montare utanpåliggande på plastpanelerna innanför backspeglarna, för en lite högre ljudbild. Inte så snyggt med utanpåligande,men lätt att montera. Det är ett ganska dyrt (~4500) system, men om du hittar ett begagnat.... Sen finns det ju 2 vägs, och där är det bara att välja och vraka, dom flesta passar som inte har alltför stor magnet. Ska jag rekomendera nånting så blir det nog DLS, Focal, Polk audio, för finlir JBL för rock n roll Magnat X-trema 213, är en testvinnare från BST med en mycket platt och lättmonterad diskant. Men fråga mig imorgon så rekomenderar jag nåt helt annat (ps, har du fönstervev så går inte UP35, gissar att du har elhissar i en M3?) |
|
|
Säger bara Amega! Har aldrig lysnat på nåt bätre framsystem i hela mitt liv! Värt varendra krona! /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.