AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.149

Klistermärke på körkortet?

Hyrde film igår på en kiosk här i stan.

Han som stog bakom disken ville såklart se mitt leg (körkortet) för jag skulle betala med kort, jag var inte medlem där så han registrerade mig där. När han hade gjort det så satte han nåt klistermärke på baksidan av mitt körkort, UTAN att fråga!!
"Här, nu funkar det här som kundkort"

Jag blev irriterad och frågade varför han inte frågade först och vad polisen tyckte om att man hade klistermärken på körkortet (med vänlig ton dock). Han svarade inte, så för att inte bli allt för grinig så gick jag ut med min film och tillbehör. Pillade bort klisterlappen när jag satt mig i bilen.

Så, min fråga är om man får ha klistermärken på körkortet? Tog bort det då jag brukar bli stoppad ungefär 1 gång i måndaden (har blivit det hittills iaf).

/erik
Visa användare
198
manowar
523i -97
På baksidan av körkortet lär det ju inte spela någon roll. Skulle Farbror Blå ha någon invändning på det så är det ju bara då att ta bort det isåfall. Men har ju svårt att tänka mig att de skulle gnälla på det.

#Man and machine the evil of a dream#
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker inte de borde vara några problem om lappen inte sitter över några siffror lr så,sen om polisen gillar de eller inte kan ja inte säga nåt om...

Men vilken jä*la stil av han i butiken! sen om man har en någorlunda seriös butik så ska man ju få nån sorts kundkort som man får när man blir medlem om de nu behövs...
Men sätt klisterlappen på nåt annat kort du har i stället.
Jag satte det på mitt CSN-kort, använder ändå aldrig det =)
Kommer inte hyra film där igen, dels ligger stället på andra sidan stan och dels kändes dom inte så seriösa! Finns bättre ställen som är lika billiga ändå!

Klistermärket satt f.ö. ovanför körkortets egna streckkod, tror det visa dom olika behörigheterna.

/Erik
Körkortets streckkod visar innehavarens personnummer. På många ställen där man betalar med kort och vill se ens leg. använder de sin streckkodsläsare för att scanna in personnumret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.