|
|
|
|---|---|
|
Fått hjälp mänger av gånger av hjälpsamma männinskor här på forumet. Speciellt på 7serie forumet. Desamma tycker jag inte gäller 3seriens forum, där det mesta verkar baseras på det man hört och inte på erfarenheter. Tex frågade om fembult på e30 för LÄNGE sen, inga direkt förlösnade svar. Fick anledning att söka lite på samma område då jag skaffade en e30 igen. egentligen inga nya erfarenheter hittade jag. Men drog upp min tråd igen. Nån här som har erfaren heter av FEM bult på e30 dvs en konvertering, gärna med budget för en fattig man. Länk till min andra tråd på 3serie sidan Mvh //M(arkus) | |
|
Det finns ju spacers som ändrar bultmönstret. Just från 100/4 till 120/5 är lite krångligt eftersom några av hålen måste överlappa varandra. Problemet går att lösa med specialtillverkade spacers, men dels kommer spacern att bredda ganska mycket, dels kommer den att bli ganska dyr att tillverka... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ungefär 20mm måste plattorna vara för att godset skall hålla, om man ska göra plattor 4-100 till 5-120 och då tror jag det breddar för mycket för fälgarna. Det är inte priset på dessa som avskräcker (polare med laserskärare på jobbet) utan tjockleken, skall se "orginal" ut med fälgarna monterade. Mvh //M(arkus) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.