AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
729

Montering av tredje bromsljuset i E34

ni
22
niffo
528iA -98
320iA Coupé -95
Hej allesammans, jag har nu fått tag på det tredje bromsljuset för bakrutan som jag ska montera till min E34. Min fråga går till den som redan har det tredje bromsljuset monterat på sin E34:
Ska det inte finnas en tillhörande kåpa över själva bromsjusenheten som man knäpper fast?. De tre skruvarna och elkontakten syns väl annars när bromsljuset är inmonterat. Fick allting i en förpackning inklusive elkabel och monteringsanvisning men jag tror att det fattas en kåpa. (I anvisningen nämns en kåpa men den visas aldrig på bild.)

Om det finns någon som har vetskap om detta vore jag tacksam.

Tack förresten för ett helt oemotsåndligt bra forum!

niffo; Jag kollar på någon av mina E34:or och återkommr sedan, kan även ta några detaljbilder om du är intresserad.

Mvh Stephan
ni
22
niffo
528iA -98
320iA Coupé -95
Hej, ja tack det vore bra det.

Mvh niffo
Visa användare
69
Freddanson
523iA -99
Var köpte Du bromsljuset Niffo?

Freddan
Paap Reeder
... ber dig skicka ev bilder även till mig ty jag står inför samma problem fast med en E 32:a.

MVH /// Paap R
Så här funkar det på E34 touring iaf ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Jag har tagit bilder, tyvärr med den digitalkamera som jag lånat av min mor, som jag självklart inte just nu har sladden för att föra överbilder med, men i morgon kan jag skicka bilder antingen dom jag redan tagit eller ta nya med annan kamera.

Festligt nog köpta jag en 3 bromsljus kåpa för hatthyllan till E32 vid BMW CS träffen i höstas, även stänkskydd bak båda för 10kr styck med tanken att jag skulle hitta en E32:a snart därefter, nu blev det inte så, om du är intresserad Paap R kan du få ta över kåpan och även stänkskydden.

När jag tog bilderna såg jag att det är en annan hatthylla för bilar med tredje bromsljus även bakrutan skiljer, men i och med att det finns kåpa för eftermontage så går det att montera 3 bromljus utan att göra en sådan omfattande operation, vet därför inte hur mycket mina bilder hjälper er på vägen, åtminstone inte utan att ta bort hatthyllan, det gjorde jag i våras på min Svarta när jag bytte motor till el-gardinen, självklart utan att ta några bilder.

Mvh Stephan
Paap Reeder
... på BMWCS-träffen i Solna köpte jag för nått år sedan stänkskydd till min V12:a ... bak trodde jag.
Nu visar det sig att det var till fram.

Jag köper dina till E32:an bak.
Samt även kåpan givetvis.

Mailar dig.

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.