|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om nån vet vart man kan få tag i trim chip för E32 735i -88...tycker de där jäkla Aero Saabarna med sina fniss turbo luktar för mycket att ligga bakom. Dom är alltid lite kvickare iväg från ett rödljus. Men med en 6:a på 305Nm så hinner man ikapp. Men Saabarna ger sig ganska kvickt för att de har såna taskiga bromsar. Medan jag har standard bromsar som inte mattas så snabbt som Saabarnas...så säg mig hur man får tag i ett chip som ger motorn sisådär 260-270 hästar? Så kan ja visa vägen vart skåpet ska stå! De är lite knäckande med trimmade 93 Aero:s de är ju så klena ändå mot en 3,5:a på 211 hästar. Snälla hjälp mig någon! | |
|
Trimchip som ger en 735:a M30 3.5 motorn 260-270hk, du måste skämta va????........finns inte i hela världen! Däremot kanske med lite tur har du 206-207hk med trimchip..... Trimkam, putsade kanaler, höjd kompression o extraktorrör ger lite mer effekt, kanske 240hk om allt görs seriöst! kostnad 20000 kanske......... ///Magnus |
|
|
TUUUUUURRRBBBOOOOO är det enda alternativet för o få bra knuff på maskinen från start :) |
|
|
Köp en 750 om du är ute efter mer effekt: 300 hk/450Nm lämnar de flesta respiratorandade plåtlådor efter sig, åtminstoner i högre hastigheter. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Precis: mer effekt stavas högre volym o fler cylar)))) 750 är enda rätta valet, förstör inte en 735 E32 med turbo iallafall..... ///Magnus |
|
|
De är säkert...och med turbo så kan du få ut mer än 350hk. Jag vet flera. Men fick aldrig tillfälle att fråga om vart de köpt de chipen eftersom jag inte hade min E32:a. Men de är helt sanning! |
|
|
Inte fan kan man chippa till sig 50 kusar heller?! Får du tag i ett sånt chip så vill jag se klara bänkpapper på en sån effektökning. Tror att det är nån som har dragit en rövarhistoria åt dig... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
| Nee...jag har sett med egna ögon! | |
|
Jag har svårt å tro det. Ett chip som ger 50 kusar? Nja... Frågan är ju om det egentligen ger nåt alls å chippa en sigmotor... Om det nu ger effekt så är det nog inte 50 hästar i alla fall... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
| Isåfall ska jag ha ett sånt chip också. 1:a april här eller? | |
|
Zeiss: Kan garantera dig att det du sett med egna ögon är bluff!, en omprogrammering av motorns e-prom (chipet!) funkar inte på det sättet....... Kan omöjligtvis ge en effektökning på en sugmotor med 50-60hk! Men på en turbo/kompressormatad bil så är det fullt möjligt däremot! ///Magnus |
|
| Aldrig att man hittar ett chip som ger 50hk utan att göra nåt annat med motorn | |
|
säger som alla andra omöjligt punkt slut den som sagt det till dig ljuger eller lura dig bara i en chip på en sug motor kan aldrig ge 50 hk i effekt ökning om 9inte motorn ligger på 32 liters kanske :) ..//zacka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.