|
|
|
|---|---|
|
vart tar man oljan ifrån på m50b25 på lättaste sätt gärna om nån har en bild eller nåt vågar man inget så vinner man inget!!!!!! | |
|
Vi har gjort så här på en 635:a.. Vi har gjort en adapter vi sätter på mellan blocket och oljefiltret där vi tar ut oljan efter filtret till en vattenkyld motströmstubvärmeväxlare, därefter leds oljan tillbaks till blocket samt till en flödesjusterings "ventil" innan turbon så vi kan justera in rätt flöde till turbon. Flödet justeras in med hjälp av tryckmätning före turbon samt lite överslagsberäkningar. //Tobbe |
|
| sätt en t kopling där oljetryckskontakten sitter, fixar du från gik, blir bra serru,, du jag har fått dit min oljeretur nu:) inte långt kvar nu;)) | |
|
Hej. Är att ta oljan från oljetryckskontakten det bästa alternativet på M20 motorn verkligen?? finns det inget bättre alternativ? Jag har m20 original oljekylare på min bil, kan man inte ta oljan därifrån på ett smidigt sätt?? Annars, är det nån som vet hur oljan går i original-oljekylar-adapten till m20? Går den först genom oljefiltret sen genom kylaren och sen in i blocket igen eller??? jag bara gissar,,, /Richard |
|
|
Inte så smart om det finns en termoventil vilket borde finnas i en produktionsbils oljekylare.. konsekvenserna kan du klura ut själv. |
|
|
okey, så de e alltså oljetryckskontakten som gäller då da... men kan man sätta en slang där med flera t-kors på vägen på slangen upp till turbon. Ett t-kors till original-oljetryvksgivaren, en till oljetrycksmätare och en till oljetempmätare. Kan man sätta alla på samma slang? /Richard |
|
|
Sätt bara ett T kors på oljetrycks givaren! Där ifrån går den ena till givaren, och den andra greningen går till turbon! Shake That Ass |
|
| Japp å den köper du hoss gik för ca 77 kr, har en sån till min | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.