|
|
|
|---|---|
|
Någon som har koll på denna? Länk | |
|
Eller kanske någon av BMW-bröderna i huvudstaden kan ta en kik på den??? Den verkar ju intressant då den har -95 års modell med 6-vxl låda osv. (utom fälgarna som verkar vara eftermarknad). Mil och pris verkar ju ok - det är ju ändå en klassiker, och vill man ha en sådan här high-performance bil utan att betala fantasipris så hamnar man här antar jag. För billig? Jippiiiiii - såg att mitt förra inlägg var nummer 90.000 på M5 sidan =) |
|
|
M5:an i annonsen är en 94:a med från början åtminstone 5 växladlåda, är lådan bytt eller är det en felskrivning?, den har haft 11 ägare sedan slutet av 1998 uttagen första gången 931217, tillverkad 9311. Den ser vettig ut som första intryck, om du vill kan jag åka och titta på den, men ta gärna reda på om den klarar dina krav först, angående skötsel/ägare/originalutförande och så vidare. Mvh Stephan |
|
|
11 ägare sedan 1998. Hmmmmm, låter en aning högt förstås. Aha! Trodde det kunde vara en "äkta" årsmodell -95 som tillverkats under senare delen av 1994 och därför blir reggad som en sådan i Sverige. 9311 är ju helt klart en -94 års modell. Eftersom det är via en bilhandlare så gissar jag på bytt låda. Fälgarna är ju redan icke-original så jag har ej krav på att den skall vara 100% original, men har däremot krav på skötseln i övrigt - främst då genomförd service på bilen. Blir lite tveksam av din information...... Om någon kan bilda sig en uppfattning genom att åka förbi en dag vore jag tacksam. Just nu känns bilen en aning mysko. |
|
| Bilen har rullat i Norrtälje för ca 5 år sedan, då var den fin tror att den år såld av M-bilar i eskilstuna (BMW åf) nån gång !!!!! | |
|
Kanske det är någon här på forumet som nyligen har ägt den eller har förstapersonserfarenhet av denna bil???? Regnummer: JBT 356 |
|
|
Ingen som har en uppfattning om denna bil? Tacksam för hjälp. |
|
|
Ska försöka rulla in på Classcar under morgondagen och göra en titt. Sedan hör jag av mig rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
| Rätt färg iaf..Avus! :) | |
|
jag skulle avstå från en sån bil faktiskt finns många andra bilar man kan hitta... 11 ägare sen 98 känns skumt hur många ägare har den haft sammanlagt ? BMW- När du älskar att köra |
|
| Många ägare är jättefarligt.. | |
|
Jo, jag håller med om det verkar mer än lite knepigt, men.... Tack Rodge! |
|
| Jag var och tittade på den i måndags. Allvarligaste felet var väl att det var en spricka på nedre delen av ena grenröret. Fanns lite rost på vänster bakdörr. Lite olja på främre/undre delen av oljetråget. Ägarna är 11 men det är ju med diverse bilhandlare. Kunde inte prova eller lyfta upp bilen då det var sommardäck på och snö ute. Har aldrig haft en BMW tidigare så ta mitt omdöme med en nypa salt.. Skall dock skaffa en ;-) | |
| Glömde en sak. Lådan är ju bytt till en sexväxlad, kommer det att påverka hastighetsmätare någonting då det är en femväxlad orginal. Tas mätningen ifrån lådan? Försäljaren hade inte tänkt på detta innan jag frågade honom sade han. | |
|
Okej! Tack för hjälpen. Det största felet just nu verkar vara att de har bytt växellåda, men har de även bytt bakaxel med utväxling? Om inte så lär denna bil kännas mycket trög att köra. Nåja, intresset har svalnat för detta objekt. Snygg färg dock =) |
|
| Skulle nog hålla mig borta från den, det finns ju fler om man säger så! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.