AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
707

Bagageutrymme e36 Compact / Barnvagnstrubbel...

Hej, ska åka 70mil enkel väg för att titta på en 318ti att ha som andrabil, som nybliven far så är det ett stort plus att veta att en normal barnvagn går att lasta i, jag var och mätte på en bilaffär för någon vecka sedan men slarvig och tankspridd som man ibland är så har jag tappat bort lappen...så finns det någon vänlig compactägare alternativt broschyrsamlare som har LxBxH måtten på denna modell så vore jag väldigt tacksam...

"BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller"
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Tror det är svårt att med ledning av måtten lista ut om barnvagnen får plats. Både skuffen och barnvagnen är ju en smula oregelbundna till formen.... Ta med dig barnvagnen och prova, med lite tur finns det väl en Compact hos nån bilhandlare i närheten?
Själv lyckades jag med konstycket att klämma ner TVÅ barnvagnar (en liggvagn + en sittvagn) i skuffen på E30:n på den tiden det begav sig.....

/// Gunnar E.
Tyvärr är det ingen bilhandlare närmare än 21mil härifrån som har en compact, man kan nog lungt säga att norra norrland lider av kraftig Compactbrist... Jag är ganska säker att det går trots allt, men det vore väldigt smidigt om någon hade måtten.
Hade till alldeles nyligen en Seat Toledo 2 tdi med enormt bagageutrymme men med ett brevlådeinkast som öppning, och då såg jag ett legitimt skäl att få byta bil så att man får ha två BMW i garaget...

Fr
40
Frode 318is
318ti-95
525ia-94
LxBxH er ca. 60x90x40

Jeg målte ca. midt i bagasjerommet og ser for meg at en boks med disse målene vil få plass.

Frode H.
Stort tack Frode! Hoppas nu bara bilen motsvarar förvämtningarna så att det blir affär.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.