|
|
|
|---|---|
|
tjena- jag ska ge mig på o plocka ut min instrumentbräd på BMW:n , vet hur man gör - har redan plockat ut en på en skrotad bil... det jag vill veta är hur man gör med passagerarairbagen! på den jag plockade från hade den redan löst ut... men hur gör jag för att den inte skall lösa ut på min när jag plockar ur den?!? kommer lampan för airbag o lysa om jag monterar min 'nya' bräda utan airbag? det borde väl vara lgligt o montera bort denna väl? mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... | |
Jirar |
Vet inte exakt hur det funkar,men har en polare som skulle ta bort airbagen på sin Volvo V70, gick inte. Tydligen så skulle han vara tvungen att bygga om hela instrumentpanelen. Man kunde tydligen inte bara plocka bort en airbag hur som helst. Kan tänka mig att det funkar ungefär likadant på en BMW. |
|
vet ej hur det sitter på en V70 , men på BMW:n sitter den bakom en lucka på brädan... denna luckan funkar nästan som ett handskfack i praktiken... menar bara om man behöver tänka på nåt särskillt när man plockar bort brädan så man inte får påsen i skallen när man skruvar ut den.. mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
Jirar |
Sorry jag trodde du ville ta bort den p.g.a att du kanske skulle ha barnstol där framme. |
|
ok.. tack iallafall mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
|
Jag har plockat bort ett par kuddar å det viktigaste är att när du brytit strömmen i bilen så måste du vänta minst 15 minuter innan du tar bort den eftersom du inte vill ha några krypströmmar. Det är vad alla skrotar får lära sig. De har ju en hel del odetonerade kuddar Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
räcker det o bryta strömmen , o sen koppla på den igenn är man monterat bort kudden... blir inga problem med varningslampor som börjar lysa eller nåt?? om man vill koppla in den igen nån gång då? måste man till BMW då eller?? mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
| Jo, det skulle jag tro. Jag plockade bort pass. airbagen på en Mitsubishi och sedan lyser varningslampan för SRS:en konstant. Men den kanske går att släcka via OBDII?!? | |
|
Den började inte att lysa på min Saab som jag hade tidigare. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.