|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Sedan är det ju lite svårt att veta exakt värdeminskning på bilen. |
|
| Det pratas en del i denna tråd om att ta hela summan på lån men så vitt jag vet är detta inte ens möjligt eller? Man måste väl enligt lag betala minst 20% i kontantinsats. | |
|
Man behöver inte betala 20% i kontantinsats vad jag vet. Flera av mina kompisar har tagit lån på ca 500-700K utan handpenning. Är ju inga problem att bara betala ränta så länge bilen inte sjunker i värde. Vissa utökar väl bara lånet på lägenheten speciellt om man bor i storstad. De flesta har ju gjort sg en rejäl hacka då. |
|
|
Om man köper en bil från en bilfirma, t ex BMW Group för ca 400 000 så måste man enligt lag betala minst 20% i kontantinsats vad jag vet men jag kan ha fel någon annan som vet? -A-81: Man kan utöka lånet på lägenheten och sedan köpa bilen men detta är då en helt annan sak, jag tänkte mer på finansiering av bilen via en bilfirma och liknande (som ofta använder sig av en bank också). |
|
|
Ta inget lån för f..n- då kan du lik väl köpa en volvo 740! Visst, det finns många som kör runt i fina bilder med med lån som står dem över huvudet -tänkt efter först... |
|
|
bilar ska det vara... =) |
|
| Visst kan man ta lån, men helst inte mer än vad man klarar av att betala tillbaka. Det där känner man ju själv hur mycket man kan avbetala per månad etc. | |
|
-A-81: Det är lag på 20% kontantinsats vid kreditköp, dvs avbetalning som säljaren ordnar via kreditinstitut. Lån eller inte? Spelar det någon roll? Jag har hellre 100 k på banken för oförutsedda utgifter, och har avbetalning på bilen än att casha in 100 k på en bil. Men det är jag... I de flesta fall handlar inte bilköp om bra/dålig ekonomi. Det handlar om prioriteringar. Jag skulle t ex ha råd att köpa/ha en M3 men då skulle jag få försaka mycket annat. Men jag har inte råd med en M3 som jag lever och vill leva idag. Men det är alltid svårt att brottas med känslorna vs förnuftet... |
|
| yerixon: Jag håller med 100%. Tror faktiskt att folk som inte lägger t.ex ca 3000-6000 kr varje månad på en bil ändå gör av med dessa pengar på annat håll... | |
| kan även tillägga att jag känner 2 personer som kör 2 dyra bilar, MB SL 500 och Lamborghini gallardo. Den med mercan tjänar strax under 30 000 kr i månaden och den andra ca 35 000/månad, så man måste inte vara steeenrik för att kunna köpa dessa bilar som jag vet att många kanske tror... | |
|
bmw39, väldigt märkligt resonemang måste jag säga. Har jag 100 miljoner på banken men endast en inkomst på 10 000kr/mån har jag fortfarande råd med en Koenigsegg. Inkomst är inte allt... |
|
| Freddesix: Nej inget konstigt alls då bilarna är köpta på kredit och dessa killar har inte några större förmögenheter då båda är väldigt unga (under 30). Har man 100 miljoner på banken köper man ALLT kontant. | |
|
Med andra ord utelämnade du helt avgörande information i ditt första inlägg :) Likväl är det många som köper saker på kredit trots att de har möjlighet att casha dem rakt av, att generalisera är inte helt enkelt. |
|
|
Ok tack för alla svar ser att denna tråden togs upp igen efter jag la in den 2005 tror jag. Jörgen |
|
| Freddesix: Jag var inte så tydlig kanske =) | |
| Esteten1: Ja det var en gammal tråd så blev det någon m3:a? | |
|
Det blev en underbar Kalifornien resa med Las-Vegas istället i 6 veckor. Som vi gör om nästa vår ...undra gärna nått om det stället va med om så mycket otroliga grejer som att fira nyår med miljardärer i deras megahus. Men om jag köper e46 m3 så får den va utrustad som dom gör det i Usa. Fan vet hur dom gör det men dom gör det snyggare o förmodligen billigare med styling. Du var tydlig Freddesix jag hade bara glömt bort det. Jögga |
|
| En resa e till vegas e aldrig fel=) jo men du har rätt bilarna i USA är grymt stylade.... | |
|
Ja dom är ju megastylade antar att det är billigare där men inte billigt ändå. Men dom vet ju hur det ska ut över there |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.