|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Har en fråga. Har man råd med en e46 m3 på vanliga löner? Menar service o sånt (låter dumt ja vet). Och tjänar man på att köpa en m3 med finare fälgar än att köpa dom själv..menar tar folk för mycket betalt bara för att typ bbs sitter på? jörgen. | |
|
Vad försöker du säga? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Det beror såklart på vad du menar med vanlig lön samt vilka övriga intäckter och utgifter du har. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
tjänar jag på att köpa en billigare m3 med orginalfälg och lägga på fälgar själv eller betalar man för att folk har dyra fälgar på? Hajar du? |
|
|
Normal arbetarlön |
|
|
Ange din årsinkomst och fasta utgifter så kan vi kanske lägga fram en kalkyl ;) Nä, men det är ju fullkomligt omöjligt att veta utan att ha mer insikt i din ekonomi... Ang. din fråga om fälgar så får du nog dra fram några konkreta exempel så kan vi ta ställning. Ofta är ju en dyrare bil i bättre skick, det är ingen regel men ett visst samband finns ju. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Det jag menar är en e46 m3 bara för höginkomsttagare? Har inga lån direkt men är drömmen roligare än bilen ? Är det värt att bara käka pasta är det så dyrt ? Bor i Falkenberg så försäkringen ligger på typ 8000 |
|
|
Finns det nåt sätt att importera bra billigt utan att få massa nigeriabrev från svin på mobile.de? Du verkar ju veta vad som gäller Olof. |
|
|
Gå in på bmw och se vad det kostar så får du se om du anser dig ha råd eller ej. Om man tittar på en bil som kostar 399kkr så blir det följande kostnad om man tittar på bmw´s hemsida: kontantinsats :80000:- Avbetalningstid :36månader restvärde : 159600:- Månadsbetalning :5740:- Ränta :6,45% Uppläggningsavgift : 495:- Aviavgift :40:- Effektiv ränta :6,93% Till detta kommer service, reparationer, däck, bensin, försäkring, bilvård osv så runt 10-14k i månaden är nog inte en orimlig gissning (beror såklart på körsträcks osv). // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Om du ska importera så blir det nog till att prata med banken. Nigeriabrev har jag aldrig fått från mobile, sen är det sällan bra och billigt går hand i hand. Lycka till med ditt eventuella köp. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Tack. Jag hitta en m3 2002 i sverige och en 2003 i Berlin. Samma bil samma färg båda var plåtade i italien utanför samma garage Svensk bil 265000 tysk 17000kr . Kontaktade autopower o frågade dom sa nej för fan nigeriabrev Så vem kan man lita på , Ingen |
|
|
Mig veterligen så har inte Autopower någon som siar om importer. Om det är på det viset så är det naturligtvis en jättefin service, lustigt att jag inte har hört talas om den bara. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Dom bad mej kolla forumet på en länk som handlar om billiga m3 | |
| Mailade han som har skrivigt om import | |
| Det jag menade var är reservdelar o service väldigt väldigt dyrt till M3 om man jämnför med en vanligare bil typ 320 eller typ Volvo S60? | |
| Har du tänkt att köpa bilen kontant är det inga problem att driva runt en E46 M3 på en vanlig "arbetarlön" såvida du har normala småstadsutgifter och inget dyrt huslån. Ska du däremot låna hela beloppet så kan du nog glömma det. | |
|
Det beror helt på vilka reservdelar du pratar om! Vissa delar är (mycket) dyra pga exklusiva lösningar och andra är rena standardprylar med "vanliga" BMW-priser. (som ofta är lägre än motsvarande volvo-delar!) Några prisexempel (plus monteringskostnad): En ny motor kostar ca 130 000kr. Nya bromsklossar kostar ca 1500kr för främre bromsarna. Ny koppling kostar ca 4300kr. Nya tändstift kostar ca 225kr/st (dvs. ca 1350kr för sex st) Nya däck kan bli dyrt med tanke på att det är 18-19". (de slits även rätt snabbt). Olja vid service kostar ca 180kr/litern (Castrol TWS). De saker som är klart dyrare än för en mer normal bil: 1. Försäkring 2. Värdeminskning Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok tack för svaret. Har inga större utgifter bor i småstad Hade väll tänkt låna till den ja. |
|
|
Låter det ok för ni som vet? Att låna hela summan på arbetar lön blir circus 2500/mån? Men jag trodde faktiskt att det va värre än tex4300 för en koppling. Men min MEK sa att det är så överdimensonerade prylar så det håller. Jag undrar mest pga att så man inte siter där som en loser på pottan......verkar ju billigare än Porsche....missförstå mig inte jag är ej rik . Tack för att ni hjälper till. Jörgen |
|
|
Känner inte till era räntor i Sverig ang. billån, men om su anser dig har råd, tycker jag du ska köpa! Om du har som du säger små utgifter vid sidan av bilen så är det kanske lungt? Om man är bilintresserad och får bilköpsfeber är det bara en sak som hjälper, nämligen köpa "ny" bil. Dessutom lever man bara en gång. Och visst man förlorar massor med pengar i bilaffärer, mest i värdeminskning. Förstår inte riktigt hur nån av oss på forumet kan avgöra om du har råd. Fastän nån annan inte har råd på vanlig arbetar lön så kanske du har det. Lycka till! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Tack för svaret. Du har rätt men någon ny bil blir det inte men kanske en beg 2002 m3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.