AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
771

Hur ska jag gå till väga

M3
5
M3:an
M3 -93
Jag har köpt Angel Eyes till min M3:a och monterat dom, men problemet är hur ska jag få den högra strålkastaren att få fram helljus medans den vänstra funkar. Det enda jag ser är en Plus pol som ligger i motor rummet. Hur ska jag koppla dom? så att båda lyser med helljus, inte för att jag använder dom men för besiktningens skull. Så frågan är hur jag ska göra.

M3 Ägaren
TobbeBMW
Nu ska vi se om jag har fattat rätt.
et är helljuset som du har problem med eller är det dina egna monterade angeleyes??

Är det själva helljuset så måste det vara någon typ av kontaktfel, du har ju bara en kontakt (rund med bajonetfattning) som går in i själva strålkastarhuset. Troligen någon miss där då, eller så är lampan helt enkelt trasig. Alternativs har ågot kabelbrott uppstått när du haft strålkastaren borta.

Är det dina angeleyes du har problem med (vilket jag misstänker) så gör du sär här (har koppla mina AE så)
Du har säkert kopplat dom på parkeringsljuset och via batteriet med en säkring. Därefter till ett styrande relä. ifrån det relät så går det ut 3 sladdar (OBS!!) 2st plus och 1 jord (jag har monterat mitt relä vid luftburken så jag har jord och plus på min högra strålkastare (sett framifrån), över till min vänstra strålkastare går bra EN sladd, nämligen en plus som är kopplad på plus till AEen, genom att båda strålkastarna får matning genom samma sladdar/relä så behövs bara en jordpunkt. Kontentan är, jag misstänker att du har kopplat något liknande och har du gjort det så ska du bara behöva koppla in plusen på din krånglande strålkastare och sen ska det fungera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.