AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.381

Plugga nivåreglering E34...

Sida 2 av 2
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
På M5:an sitter det kortare fjädrar, dessa borde gå att beställa från BMW. Även om du har M-chassie på din bil så är M5:ans fjädrar ännu kortare. Så var det då jag skulle köpa fjädrar till min 525.

/Per
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Ok. Nu börjar det hända nåt! Är det nån som vet hur mycket kortare M5:ans fjädrar är i jämförelse med M-chassits paket? Behöver jag byta fjäderbenen också då. Det borde väl inte vara några problem, för flera cm. kortare är väl ändå inte fjädrarna va?
Danne

- H U M A N R A G E -
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Någon som vet? Jag kan meddela att inte ens BMW Solna vet... De vet endast att det rör sig om olika nr.

- H U M A N R A G E -
fi
74
firebird_350
Mercedes Benz E-Klass W211 E500 -03.
BMW 320I Touring -00. (Fruns).
...Hejsan Alla Glada..=))

Jag har tagit bort nivåregleringen på en E34 Touring, bytte nämligen dämpare bak åå tyckte att det kostade lite väl möe för ett pas dämpare med nivå med tanke på bilens miltal.

1) Man får inte plugga systemet men istället kan man köra en återmatning till oljetanken framme i motorutrymmet. Har för mig att det finns en retur som går tebaxz till pumpen.

2) Pluggar man systemet så sprängs pumpen, det är samma pump som servon får sin kraft ifrån och om det blir stopp så matar pumpen upp ett enormt tryck som spräcker huset vid nipplarna som för trycket i systemet för nivåregleringen.

.....................MVH:// Harry S, Medåker.

There is no substitute to cubic inches.
Pumpen har väl bara en utgång, ska man dra den till servooljabehållaren då alltså? Vore ju godis att ta bort alla ledningar bakåt (som är genomrötna)

Är det ingen som försökt renovera läckande stötdämpare?

Visa användare
219
elhe
e30 325i Cab -90
e91 320dAT -07
Tänkte plugga nivåregleringen och byta ut dämparna bak. Nivåregleringen verkar inte fungera och det slår ifrån ena sidan vid körning i gropar mm så iaf en dämpare är slut.

Vid montering av standarddämpare, måste även fjädern bytas ut mot en ej nivåreglerad version?

BMW CS #6606
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.