AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
815

Värdering av min 528i -98

wowwe
Hej
Jag undrar vad min bil kan vara värd på beg marknaden.
Bilen är 528-98 med 17400 mil och är nyservad inspection 1
Alla sevicar gjorda hos aukt-verkstad och bilen är jättefin med följande utrustning.

Skinn
Trä
Regnsensor
xenon
multiratt M
Växelspak M
sportchassi M
Gardin bak el
delbart sätte och skisak
cd växlare
velouer mattor
utökad belysning invändigt
Fälgar 17" 49 fem stycken med nya bakdäck
vinter fälgar orginal 15"

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
90' skulle jag tippa på.
wowwe
Har mer eller mindre sålt den för 70000 kontant till en handlare men det känns för biligt. Men samtidigt är det en import men jag har haft den 4 1/2 år

wowwe
Är e39 så kalla eller ? Har lagt ut den här på denna sidan för 92" och med mycket slitdelar byttade men ingen som har ring eller mailat.

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Hela begagnatmarknaden är kylslagen
inte bara BMW. Verkar finnas ett enormt utbud på
begagnat i Sverige och EU för tillfället.

Det speglar ju tyvärr av sig på prisbilderna.
Särkillt på garantilösa privatförsäljningar.

Leffo
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Såg att du hade haft den ute 6 dagar, det är kort tid. Vill du bli av med den riktigt snabbt (några dagar) så måste du nog sänka priset.
wowwe
så nu har jag ändrat priset till 87000 och nu är den biligast av alla på autopower. Som sagt annars får den gå till handlaren som jag försöka kunna plocka ut 75 med vinterdäck och lite förhandlingar

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag skulle köpa en 528i-98 förra året, med samma utrustning som din plus tacklucka. Den hade gått 16.000 mil. Var nära och göra affär och slutpriset hamnade på 90.000:- men jag backade pga att försäkringen var så dyr på den bilen.

Rätt pris för din bil idag är nog 80.000:-

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
wowwe//

Precis som "jaken" skriver, 6 dagar är alldeles för kort tid och få respons inte minst i dessa dagar. Jag hade några av mina BMW'n i annons i mer än 3 månader innan jag började få seriösa spekulanter.

Dessutom tycker jag att du ska även annonsera den på "Blocket". Det är många därute som inte har någon kännedom om Autopower.

Din bil kanske syns för BMW-fantaster på Autopower, men på blocket ser alla din bil.

Lycka till!

------
Länk
Länk
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Min erfarenhet av annonsering av bilar på Autopower är att det inte leder till någon försäljning. Det är mer som ett galleri av bilar och de som tittar på annonserna har redan minst en BMW. Inte ens när jag sålde min E30 318 is som är så hyllad på denna sida ledde det till någon respons.

La ut en annons på Blocket och efter två timmar ringde en tjej som ville köpa bilen. Morgonen efter var bilen såld.

Men det här hade ju inte så mycket med värdering att göra.

Tror nog som den andra att ett nedprutat pris hamnar strax under 80.000 kr, om du har bråttom.

Mr C
Precis min åsikt autopower annonsmarknad för bilar är som ett galleri där får man nog mycket sällan sin bil såld har provat .
Blocket är kanon, har sålt flera Bmw där på ett par dar.

Min M3.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.