|
|
|
|---|---|
| Av E30 323i-84 eller E28 528 - 84..Vet att det är mera motorstyrka i 528an, men vilken är egentligen roligast på snöiga vägar? | |
|
Tja...Trots att jag är lite utav "E28" nörd, så är nog en 323i en betydligt roligare bil när det svänger,lätt, och om den dessutom skulle ha begåvats med en diffbroms kul så in i h-vete misstänker jag :) Men en 528i med diffbroms då?.....Ok,jag tar en dylik E28 istället ;) Mvh Janne. |
|
|
Beror på vad du menar med roligast? men antar att du menar att när du ska ut och "leka"... Jag säger 323:an! E30 är ju mer busbil än E28. Men tvärtom är ju klart E28:an att föredra... |
|
|
jag röstar på 323 "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Haas: Jovisst menar jag att "leka" :)... Jag valde mellan en 528 och 323 och valde då en 323 att ha som lekbil..Verkar som jag gjorde rätt..Dom är ju ruskigt roliga på hala vintervägar! |
|
|
Min tidigare 323i -84 var FRUKTANSVÄRT roligt att köra, den var dessutom utrustad med lamelldiff. Inga som helst problem att parera ställ. Bara hålla jämn gas och styra emot så gick det så där lagom brett :D Blir garanterat en motorstark E30 igen! |
|
| Ja 323orna är riktigt skojiga..Man kan köra runt hela dan o sladda =) | |
|
Är inte E30 lite av "kvantumpåse"? Säkerheten lär vara under all kritik. Inget jag skulle sätta mig eller min flickvän i. Hur är det med säkerheten i E28? Synpunkter? Men visst, rolig kan den ju vara. Anders |
|
| Den är väl inte den bästa men å andra sidan så är har ju E30:ina några år på nacken..Men hellre lite sämre säkerhet och j-vligt rolig bil än tvärtom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.