AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.155

{E38] Var sitter LWR2-modulen?

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Har bytt ut hela strålkastarna på min E38 11.96 mot original Xenon som jag köpt begagnade. Med fick jag en LWR2-modul som styr den automatiska nivåregelringen. Men var sitter denna original? Av skicket på modulen förefaller det vara inne i kupen men var?
Visa användare
1.621
balmgren
Tydligen kan man koda om bilen för Xenon och på de viset slippa varningen "Check Low beam" men som sidoeffekt om man gör det skall det tydligen den manuella strålkastarhöjdinställningen sluta fungera.

Funderar på att låta göra denna omkodning men först eftermontera givarna för den automatiska ljushöjdsregleringen genom att klämma bit delarna enligt dessa diagram: Länk och Länk Någon som vet om det behövs fler delar eller om detta kan tänkas fungera med dessa? Någon som rentav provat?

Eftersom jag redan har strålkastarspolning så borde bilen med detta bli 100% laglig och besiktningsfähig. Iaf är detta avsikten.

Jag har fortfarande inte hittat var LWR2-modulen skall sitta.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Låter som att du har ett hyffsad jobb framför dig!

En sak jag alltid undrat över.. varför ska strålkastarna kunna regleras vare sig manuellt eller automatiskt när det är nivåreglering på bilen??
Visa användare
1.621
balmgren
Jovars! :)

Bra undran, fast min har ingen nivåreglering så iaf på den finns det en vettig anledning. Fast med sänkfjädrarna så är det nästan som nivåreglering ändå, den sätter sig knappt alls även med full last. :)
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
balmgren!

hur gick det med konverteringen???

ska göra exakt samma sak som du ska el har gjort! fanns kablarna färdidragna til givarna osv???
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Antagligen så måste man ha en separat automatisk höjdreglering på Xenonljusen därför att bilens nivåreglering inte är snabb nog och inte heller tar hand om alla rörelser upp och ned som karossen kan göra vid körning. På min E38 med både Xenon och nivåreglering så kan jag se att ljusets egen nivåreglering justerar ljusets längd/höjd ofta. När man kör över trottoarkanter t ex, eller när man slår på och av helljuset vid olika tillfällen.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
bilar med orginal xenon har en givare fram höger och en bak vänster som sköter det!

någon som vet vart kablarna från dom givarna går till i bilen???? det finns ju som retrofitting och jag har alla saker samlade men behöver saom sagt veta vart kablarna från givarna ska någonstans..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.