AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.728

Bmw 325 dog bara och startar inte.

32
22
325ik
320Ci -04
M5 3.8 -92
Hejsan, har en 325:a som bara dog.
bilen har stått i ca 2 månader, men körts lite då och då.

jordflätan hoppade för någon dag sedan som nu byttes, bilen startade då perfekt efter bytet och gick på tomgången i ca 3 minuter då den helt plötsligt dog! Den startade då igen men dog några sekunder efter, samma sak hände en gång till. Men nästa gång så tände inte ens bilen och den vägrar gå igång efter det. Startmotorn går runt och det finns gnista på stiften.

Någon som har en anning, skulle vara underbart att ha lite att gå på så man vet vad som ska kollas/bytas.

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Ett tips är att mäta upp tändgivaren...det ska vara nånstans runt 5-600 ohm mellan stiften i kontakten.
svintoleffe
Har du kollat om bränsle pumpen snurrar nu, samt motorn får soppa.?

Länk Min Bmw
MVH Leffe
se om bränslepumpen fungerar , ta en sladd mellan säkring o batteriet o hör om den går igång

325 touring B(r)u(k)sbilen
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Tanka, vanligt fel att glömma det, även om du tror att den är tankad så testa...
testa oxå med ett nytt relä till soppapumpen

32
22
325ik
320Ci -04
M5 3.8 -92
Tack för svaren, mkt tacksam! jag ska pröva de sakerna som nu skrivit =) återkommer om det inte fungerar.

Mvh
x3
33
x3mboy
330Ci-01
hade samma problem på min, då var de relät till soppa pumpen.
har du kollat alla säkringarna ? ta o brygga bränslepumpsrelät o se om pumpen går igång då..

325 touring B(r)u(k)sbilen
32
22
325ik
320Ci -04
M5 3.8 -92
Var sitter bränslepumpsrelät ? det e nog det första jag ska kolla.
He
7
Henke_M3
M3 Cab -97
om jordflätan hoppat av vid körn tar väl generatorn stryk har jag hört, kolla om den laddar också, kretsen får ej brytas när motorn är i drift
32
22
325ik
320Ci -04
M5 3.8 -92
Märkte just att bränslepumpssäkringen var trasig, så jag satte dit en ny men den höll i ca 2 sekunder så nån form av kortslutning verkar det ju vara. någon som har en anning?

kankse är reläet som gör det ?
det sitte rpå stötdämpar tornet....eller brevid eller vad det blir....

fr
35
frida
BMW 325I 1992
DE KAN VA FUKT I STYRBOXEN SÅ VAR DE MAD EN 325a jag tänkte köpa exakt samma betende...
32
22
325ik
320Ci -04
M5 3.8 -92
Tjenare, hittade felet igår då jag tog mig tiden och fara och hissa upp bilen.

Kabeln till soppapumpen var fastsatt med en "strippa" mot chassit vilket resulterade i att den låg och skavde mot kanten och tillslut så gick höljet sönder och allting låg och jordade. tog ca 4 minuter med lite eltejp..:)

Tack för hjälpen ni som skrivet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.