|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Enligt instruktionsboken så är 18" okay! 17" ser inte bra ut på E38, då är det bättre med 16" org. Snyggast på E38 är 19". 18" och 20" duger bra det också :) /Lazze Länk |
|
|
helt klart 17" //Danne Länk Länk |
|
bmw,m3 |
hej! Har fått nys på dom på blocket för ett bra pris, men de kanske är lika bra att leta vidare. vil igentligen ha ett par 18-20 tummare men ekonomin tillåter inte de för närvarande. så de blir kanske 4st nya 16tums fälgar med så gott som nya däck uniroyal 225/60/16 pris 4500kr låter de ok? Mvh |
| Låter dyrt! | |
|
Det tycker jag inte var dyrt för nya 16" fälgar med nya däck. Men du kan nog få ett par fina 18" med däck för ca 8000 kr, det passar ju lite bättre. BMW CS #5139 |
|
|
Har ett par 18" som ja hade på min 750iAL till salu, kan bli dina för 7papp :D Länk |
|
|
Jo du bmw m3. Jag har slängt på såna hjul på min 750 som du beskriver och jag kan bara konstatera att det ser förjävligt ut! Hjulen blir alldeles för små. däremot funderar jag på att köra med friktionsdäck 235/65-17" då fyller man ut hjulhuset, inbillar mig det iaf. |
|
bmw,m3 |
Håller på och letar som en blå hittar inga till min bil, eller vad ekonomin tillåter förnärvarande, vill helst ha 18 tummare har sett många på annonser både 16-19 tums men de är mest till 3serien, om man hittar några fina så stämmer inte dimensionen men men de är bara å leta vidare, eller så bli de kanske nya kopior, Mvh |
|
Har en omgång 18 för 7000:- rullat en säsong. "Billigt e bra men gratis e bäst" |
|
bmw,m3 |
Ok! Kan du maila över bilder på dom + berätta lite om dom. www.bille67@telia.com Mvh |
|
Hallå Bille! Dessa kanske kan vara något? Länk Dom är snygga på E38:an, men jag tror jag kommer nöja mig med dom fälgarna jag har ett tag. BMW CS #5139 |
|
bmw,m3 |
Tjenixen J.L! jodå dom är fina har gett han bud på 7000kr men har inte fått nått svar ännu, så vi får se hur de går. Mvh |
|
Du har mail. "Billigt e bra men gratis e bäst" |
|
|
7000 kr för dom är väl ok. Jag funderar på att köpa nya fälgar också till min 750, men jag tycker min ser helt ok ut trots små fälgar. Jag köpte för nästan exakt ett år sedan nästan helt nya 18" med 235/40-18 däck, i kanonskick inte ett märke, även däcken hade inte rullat många meter för 8000 kr till min 740ia E32 Länk men det blir ju lite dyrare till E38:an pga större däck. BMW CS #5139 |
|
|
På 18" tilll E38 får man nästan ha 50 profil ,, 40 profil ser helt konstigt ut. O rullomkretsen blir för liten. Om man ska ha 235 breda så att säga. "Billigt e bra men gratis e bäst" |
|
bmw,m3 |
J.L dom va helt ok. Jag har en del intressanta fälgar på g, men priset ska ju också stämma. Pelle i göteborg har ett par fina 18tummare kolla på dom www.bmwfynd.com tror jag eller va de .se? Mvh |
bmw,m3 |
Ajdå. Dom vart sålda såg jag. Mvh |
|
Ja det var dom nog för jag hitta inga där. Dessa hade varit fina men priset är ju ganska fint också tyvärr :) Länk BMW CS #5139 |
|
bmw,m3 |
Ja dom hade suttit fint på bilen. Nä dags å krypa till kojs upp tidigt å tvätta motor rummet i morgon. förresten någon som har nått tips som man kan få själva aluminumet dom där vad de står bmw på båda sidor rena? kan man ta autosol kanske? eller vågar man köra med en fin sliptrisa på de? Mvh |
|
Alumiumet är ju matt när bilen är ny så jag hade inte polerat där alls. En grundlig motortvätt och sedan vinylglans på alla detaljer så blir den som ny säkert. BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.