AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.506

Var tror ni om denna M5?

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag har sålt min 750i och funderar på att köpa denna M5. Vad tror ni om den?

Länk

Jag har pratat med ägaren, bilen verkar vara fin. Intagen som flyttgods från Spanien 2003, ingen rost, bra maskinellt, fint skinn.
Den verkar ju även vara hyfsat orginal förutom 3.8-fälgar och väghållningssats, men det är bara plus för mig.

Jag har även fått några bilder skickade och den ser verkligen fin ut där.

Defekter är klarlacksläpp på motorhuven samt osäker funktion av Ac:n.

Vad tycker "panelen"?

BMW CS #5139
J.L; Då fick jag ett svar på min andra fråga i tråden om din 750;)

Den ser vettig ut M5:an klart plus att den inte har några sidoblinkers eftersom den är flyttgods är min första reflextion, trevligt med Calypsorött den andra.

Hur länge har han som säljer den ägt den?

Mvh Stephan
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Tycker att den ser klart fin ut, snygg färg!!
Den har varit till salu ett tag, skulle mkt väl kunna tänka mig att det e lite p.g.a milen.
Det e dock inget jag reflekterar över när jag köper bil, en bil mår bara bra av att rulla om den körs normalt vill säga...

Hade varit kul att få se lite fler bilder på den, om du hade det?!?

Sjöberg
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
SNYGG!!

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Den ser verkligen snygg ut på de bilder jag har fått.
Nuvarnade ägaren har haft den 1 år och kört ca 3000 mil vad jag kan förså. Jag tycker också miltalet är lite för högt, men det kanske inte är så farligt?

BMW CS #5139
li
1.959
liste
535i -89
Importerad som flyttgods tidigt 2003 av förste ägaren (enligt säljaren), tre registrerade ägare i Sverige, lacksläpp på huv och tak, lite dörruppslag och sånt, missljud från framvagn, småskitig inredning, bakdäck slut, gula(!) dimljus och lite småhemska BMW-loggor på framskärmarna.

Iövrigt verkar bilen helt OK. Jag gjorde dock bedömningen att det var lite för mycket småfix för min smak. Priset är ju också helt OK. Inredningen är extremt smakfull när den är ren och fin, så en seriös rekond är ett måste vid ev köp, i mitt tycke.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är en Spanien-import, jag undrar om den saknar kat? Står en uppgift om blyat bränsle i utrustningslistan.

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Hmm, det låter skumt, måste man köra med blyad bensin i den då?

BMW CS #5139
Fransk-sålda bilar var tvungna att ha gula lampor under många år, men jag har inte hört talas om något liknande för Spanska.

Den saknar mycket troligt katalysator i och med att det inte var krav då i Spanien, jag kommer i håg vad som stod i Teknikens Värld när dom provkörde Z1 i slutet av 1988, dom Spanska och Portugisiska journalisterna grinade illa för problemet med att kat var standard på Z1 och att det bara fanns en handfull mackar som sålde blyfri bensin.

Det kan vara möjligt att köra en katalysator lös bil på blyfri bensin min 83:as Scirocco kräver bara att oktantalet är minst 98 inget mer, mycket troligt att det är samma för en M5-90, det borde stå i bilen eller bilens papper.

Mvh Stephan
Het färg, gillar den skarpt :)
Den hade varit totalt iögonfallande om den hade haft blinkers istället för BMW-märkena, om den hade behövts ha något av det. =)
BMW märkena på sidan är med största sannolikhet ditsatta med dubbelhäftande tejp och då är det inget att fästa sig vid;)

Mvh Stephan
Jag blir ju dock lite nyfiken på om det är DEN bilen som gjort strecken på asfalten... Ser ut som ett "lekställe" dit man brukar åka å snurra nårra varv, inte seriöst...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nej, har han varit där och burnat så är den inte mycket att hänga i granen......

//Schnitzer

Btw, fanns denna kontrastlackering från fabrik..?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
camata: ja, den svarta kontrastlacken fanns från fabrik som standard, men det var bara till vissa kulörer; röd och vit samt de flesta silver/gråaktiga färger. Så kontrastlacken på denna är original, eftersom bilen är röd.

J.L: jag kan skicka dig fabriksinfon och lite äldre foton på bilen om du vill, släng bara iväg ett e-brev till mig i så fall.

-M5 E34 Limousine register Länk
Ah sedär ja det är min bil. Vill klargöra ett par saker. Bilen har katalysator så vitt jag kan förstå av instruktionsboken, och det ser för mig ut som en katalysator under bilen (men jag är ju ingen mek), det står dock inget om det i regpappren och hc mäts inte vid besiktning, den går iaf hur bra som helst på vanlig blyfri 98.
Nej det är inte jag som gjort de svarta strecken på bilden, det stämmer dock bra att det är ett lekställe dit folk åker och lägger några ringar ibland. Är så van med att det är svart där så jag tänkte inte på det då men jag får väl erkänna att jag kanske kunde ha valt ett bättre ställe att ta bilden på. :)

- G -
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Gurra, inte ska du väl sälja en sån karamell!
Nej jag vill inte egentligen men plånboken säger nåt annat. :(

- G -
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Trist, men så kan det va! :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.