|
|
|
|---|---|
| Hur ska man gå till väga för att få ventilkåpan riktigt ren..? Tror inte den blivit tvättad under huven de senaste 10 åren, men nu har jag gett mig på den med avfettning, autosol, stålborste, men jag kan inte få bort all den svarta ingrodda färgen..? Vågar man tok köra med högtryck där..? Enner måste man lämna kåpan på blästring...? Sen tänkte jag om man ska lacka de, går de med vanlig lack då, eller ska det vara nån speciell värmetålig sak..? | |
|
svinto o stålull med avfettning funkar skitbra :) mekonomen säljer värmetålig färg o lite olika kulörer som tål upp till 650grader, en sådan burk kostar ca 70kr. |
|
| Blir det inte repigt då? Tyckte det blev det av stålborsten.... | |
|
blästra utsidan.... Jag har avfettat..tvättat ventilkåpor och aldrig blivit fullt nöjd med det! |
|
|
Jag tog slippapper först 320 papper... sen våtslippapper, 1000 tror jag... sen polerade jag med en polertrissa på en borrmaskin och lite autosol... blev skitbra, blankt och fint det var dock m20 motorn |
|
| Glasblästra allt. Du får ett mycket bra resultat. Sen fäster nya färgen bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.