|
|
|
|---|---|
|
Hej ... Undrar om någon här har koll på var jag kan hitta en golvmatta till en BMW e30 2 dörrars ... vansinnes priser på BMW 3500:- måste ju finnas nått annat ställer som har sånna .. 'nu menar jag hela golvmattan .. inte dom lösa skyddsmattorna.. / eric | |
|
Är mattan kass? Mitt bästa tips är att köpa på en skrot. Jag har faktiskt kört bilmatta i en matt tvätt maskin med väldigt bra resultat och även färgat om bilmattor på samma sätt. Men var bara försiktig med tempen då dom kan krympa en del om man tvättar dom på för hög temp, 40 grader funkar bra men kör man på 80 så vet jag att dom inte lär passa i bilen sen |
|
|
nope .. Allting ska vara nytt .. bilen ska gå som demo/reklam för stylingfirman.. tjejens förlovningspresent juue .. kan ju inte sätta i gamla grejjer . har en order på en ny från >BMW sverige .. men vore bra med ett billigare alternativ ,, detta kostar ändå massor juue /tack ändå .. eric |
|
|
En bättre begagnad matta som tvättas kan lätt se ut som "ny". En mörk matta (som min) ser inte speciellt lortig ut, trots 20000mil. Några förslitningar finns inte på den heller. Leta på en skrot och du skall finna! Och om den ser ut som ny kan du ju låtsas att den är ny och inte begagnad :-) Mvh Carl |
|
|
tack carl ;) har redan funderat på den tanken .. men tyvärr ger mig inte där .. allt ska vara nytt ...*;) satsar redan ca 70 000 på bilen ..så då får det bli en ny matta /hatar att fejka ;) |
|
|
Har du sponsorer så varför snåla... Iko www.e30cabrio.se www.e30.de |
|
|
Mattan i E30 är inte bara en matta utan det sitter en sjuhelsikes massa skummgummi isolering under, och den väger över 20 kg och går knapt att vika en gång, så tvättmaskin är nog inte att tänka på. Har bilen AC för man riva halva instumentpanelen för att huvudtaget få ut den hel. Mycket tveksam till att den skulle finnas som piratdel. |
|
|
ETK säger cirka 13.7 kg för en golvmatta. Men då är den torr och helt fri från grus och annan skit.. Att vika ihop den och stoppa in i en tävttmaskin låter som påpekat, lite optimistiskt. Att använda en våtdamsugare verkar mer lovande tycker jag. /Anton |
|
|
Min matta e lite nergången kan man ta o klä den befintliga mattan med högtalartyg? Ska ta ut min nu när vädret tillåter snart. Iko www.e30cabrio.se www.e30.de |
|
| Min matta vägde 28 kg, men skumgummit kanske rymmer 14 liter vatten =( | |
|
Min E30 hade nog ungefär samma vikt som din matta, Isåkare.. Jag lagade rosthålet som orsakade eländet och torkade mattan i flera dagar framför värmefläktar.. Dyngsur är ett beskrivande ord i samanhanget. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.