AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

bränslepumpen är igång utan nyckel i tändnings låset

Co
14
Codac
320i -94
någon som vet vad det kan vara när soppapumpen är igång utan att man har nycklen i. hela insuget blev fylt med bensin, (rätt fort ) det klickar även där spridarna sitter när jag kopplar på batteriet
Har precis bytat toppapackning och alla slangar sitter rätt.

Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
låter som ett elfel!

Alpina Power!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du har matning från reläet till pumpen konstant, någon felkoppling ?? reläet ska bara mata till pumpen när tändningen är på, antingen har reläet bränt ihop eller så har du på nått sätt kopplat fel fått batteriplus istället för + över tändningslåset.
Sedan borde det inte fylla insuget, om inget är läck så att systemtrycket sjunker, sitter en regulator som reglerar trycket och vid rätt tryck, och med enbart tändning på så stannar ju pumpen normalt, tills det förbrukas bränsle och systemtrycket sjunker en aning (enkel förklaring)

///MVH Hasso
Länk
Co
14
Codac
320i -94
någon som vet om regulatorn kan skadas av magnet eller något annat ?

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
hör du att pumpen går?
annars ska det väl normalt vara tryck även om pumpen inte går eller har jag fel?
jag tror på nått läkage...

Mvh Andreas
Co
14
Codac
320i -94
ja pumpen går .när jag kopplade ur batteriet och kopplade in det igen så slutade pumpen gå , men sen när jag vrider på tändningen så startar pumen men slutar inte när vrider tillbaka, det verkar som spridarna är max öppna oxå för det rann bensin ur luftfiltert .

St
7
StatusRich
320Ik 1988
har haft samma fel på min och fixa på verkstad....
klassiskt fel och kortslutning i säkringsboxen....min bil gick inte att stänga av heller...
Co
14
Codac
320i -94
Har hittat felet nu det var en minuskabel som fick ström. tack för hjälpen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.