|
|
|
|---|---|
|
någon som vet vad det kan vara när soppapumpen är igång utan att man har nycklen i. hela insuget blev fylt med bensin, (rätt fort ) det klickar även där spridarna sitter när jag kopplar på batteriet Har precis bytat toppapackning och alla slangar sitter rätt. | |
|
låter som ett elfel! Alpina Power! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har matning från reläet till pumpen konstant, någon felkoppling ?? reläet ska bara mata till pumpen när tändningen är på, antingen har reläet bränt ihop eller så har du på nått sätt kopplat fel fått batteriplus istället för + över tändningslåset. Sedan borde det inte fylla insuget, om inget är läck så att systemtrycket sjunker, sitter en regulator som reglerar trycket och vid rätt tryck, och med enbart tändning på så stannar ju pumpen normalt, tills det förbrukas bränsle och systemtrycket sjunker en aning (enkel förklaring) ///MVH Hasso Länk |
|
någon som vet om regulatorn kan skadas av magnet eller något annat ? |
|
|
hör du att pumpen går? annars ska det väl normalt vara tryck även om pumpen inte går eller har jag fel? jag tror på nått läkage... Mvh Andreas |
|
|
ja pumpen går .när jag kopplade ur batteriet och kopplade in det igen så slutade pumpen gå , men sen när jag vrider på tändningen så startar pumen men slutar inte när vrider tillbaka, det verkar som spridarna är max öppna oxå för det rann bensin ur luftfiltert . |
|
|
har haft samma fel på min och fixa på verkstad.... klassiskt fel och kortslutning i säkringsboxen....min bil gick inte att stänga av heller... |
|
|
Har hittat felet nu det var en minuskabel som fick ström. tack för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.