AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
844

Ska lämna på lack!

fjamsetramsa
Hela sidorna ska lackas...plockar lackaren av dörrhandtag o lister eller ska man säga till för säkerhets skull?? blir det bra även om han nu maskerar??
Lister och handtag MÅSTE plockas bort för att säkerställa ett bra resultat.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
fjamsetramsa
Ok..tack...
fjamsetramsa
Ok...hur blir det när sidorna är lackade ok ej taket...måste ju bli en skarv nånstans...eller man ska höra om priset på o ta taket samtidigt??
De
27
Denk
530i -94
Blir nog snyggast om du lackar hela bilen, de lär ju inte vara allt för dyrt å lacka lite på taket också.
bustorp
fjamsetramsa:
En DUKTIG lackerare dimmar ut skarven i tomma intet på bakre takstolpen så du aldrig hittar den. Säg till vad du vill ha bortplockat innan lack. Det kostar oftast extra då det tar mer tid än att maskera. Proffsen maskar visserligen bra men inte osynligt.

Färgskillnader kan synas mellan lackad/olackad yta beroende på kvalitén på den olackade ytan och om lackeraren hittat rätt variant på kulören samt beroende på färgtillverkarens blandningsschema. Oftast stämmer det mycket bra men undantag finns. Sen beror det ju på hur petig man är.....Jag hade lackat hela eller brutit i en skarv/veck där det inte kan synas färgskillnad.

Ödmjukhet inför kunskapen.
Min lackerare ( som enligt egen utsago endast lackat en bil han är nöjd med på 15 år...) lyckades dellacka flera delar på min bil som har den erkänt svåra färgen Aspensilver, och jag hittar inte skarvarna iaf.. fast jag vet var dom är...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Magnus: vem använder du till att lackera?
maila om du inte vill berätta här :)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
endast lackat en bil han är nöjd med? honom skulle inte jag våga anlita. ;)
em
339
emhå
525i -88
Låter seriöst... Varför ens lägga in en tråd om huruvida handtagen ska plockas bort om du inte ens är ute efter ett bra resultat?
em
339
emhå
525i -88
Sorry, fjamsetramsa... läste lite för fort och blandade ihop påståendena... =)
fjamsetramsa
Jag har rost runt tankluckan..hela kofångaren ska riktas.(Plasten)..balken är ny..sidokjolarna tas av o lackas under..nederkanterna på dörrarna på insidan o lite annat fix o som sagt hela sidorna lackas...på Malmö Billackering som jag blev rekommenderad...totalpris 10000..men såklart lägger jag till ett par tusen o får taket lackat med och om det behövs får jag montera av handtagen själv....
ju mer du plockar bort ,, desto bättre blir resultatet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.