AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
498

Airbags i dörrarna

Hur ska man göra om man vill montera loss dörrsidorna med dessa AIRBAGS ,om man vill byta ut original högtalarna. Hur ska man bära sig åt?

Tack//
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Själva airbagen sitter skruvad i dörren och inte i dörrsidan, så det ska inte vara nåt bekymmer egentligen, om man inte rycker isär nått kablage som brukar vara orangegulfärgat (varningsfärg).
I såfall måste batterikabeln ovillkorligen bort och inte sättas dit förrän allt är ordentligt ihopsatt.

///MVH Hasso
Länk
Ok Hasso, tusen tack.. det var det jag ville vetainnan jag börjar demontera dörrsidorna, ska till att byta ut original högtalarna, vill inte få en kyss av airbagen i facet :)

Vet du hur dörrsidorna tas den? är det bara dra rakt ut eller drar man den åt sidan? e det vanliga klipps bara, tänkte även byta ut diskanterna.

Tips uppskattas.

Tackar//
Här finns lite goda råd och lite bra länkar för denna operation: Länk

Lycka till!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Robsarve
En viktig sak om ni kopplar ur airbagarna - slå inte på tändninen!

Då kommer airbagsystemet att fellarma och du måste åka in på BMW och få systemet upplåst. Det kostar 400:- kan jag meddela.

Annars är det inga problem.
Robsarve: Eller besöka Kumlabunkern (Hasso har en reset dosa som är fin...)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Robsarve: Hepp.. Då vet jag plötsligt varför systemet fortfarande larmar trots att stolen är återmonterad i bilen (ja ja, jag körde bilen utan säte... Pimp-faktor 10!!)

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.