|
|
|
|---|---|
|
Hur ska man göra om man vill montera loss dörrsidorna med dessa AIRBAGS ,om man vill byta ut original högtalarna. Hur ska man bära sig åt? Tack// | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Själva airbagen sitter skruvad i dörren och inte i dörrsidan, så det ska inte vara nåt bekymmer egentligen, om man inte rycker isär nått kablage som brukar vara orangegulfärgat (varningsfärg). I såfall måste batterikabeln ovillkorligen bort och inte sättas dit förrän allt är ordentligt ihopsatt. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok Hasso, tusen tack.. det var det jag ville vetainnan jag börjar demontera dörrsidorna, ska till att byta ut original högtalarna, vill inte få en kyss av airbagen i facet :) Vet du hur dörrsidorna tas den? är det bara dra rakt ut eller drar man den åt sidan? e det vanliga klipps bara, tänkte även byta ut diskanterna. Tips uppskattas. Tackar// |
|
|
Här finns lite goda råd och lite bra länkar för denna operation: Länk Lycka till!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
En viktig sak om ni kopplar ur airbagarna - slå inte på tändninen! Då kommer airbagsystemet att fellarma och du måste åka in på BMW och få systemet upplåst. Det kostar 400:- kan jag meddela. Annars är det inga problem. |
|
Robsarve: Eller besöka Kumlabunkern (Hasso har en reset dosa som är fin...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Robsarve: Hepp.. Då vet jag plötsligt varför systemet fortfarande larmar trots att stolen är återmonterad i bilen (ja ja, jag körde bilen utan säte... Pimp-faktor 10!!) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.