AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.215

Bästa aktiv baslåda under 5 papp?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Jag tänkte försöka få tummen ur och äntligen köpa den där aktiva baslådan jag har önskat i flera år. Men frågan är vilken som är mest prisvärd under 5 papp?
Storleksmässigt ska den passa i X5 och E39 touring (men naturligtvis inte ta upp hela utrymmet), och vara väldigt enkelt urmonteringsbar (snabbkopplingar) pga ett evigt barnvagnslastande.
Ljudmässigt ska den vara högkvalitativ, jag hatar "floff-floff"-basar. Det ska vara distinkt ljud, men ändå rejält med bas.
Vetesjutton om jag kan plocka lågnivå därbak, så den bör väl klara högnivå. Blir det förresten en markant ljudskillnad av detta?
Vet inte om det hjälper, men jag tycker XC90 med största stereon har bra bas, medan BMW's HIFI DSP har för svag. Så måttstocken är att basen ska vara minst lika bra som den i XC90 (som säkert inte är en sådan värsting....).
Tacksam för svar!

mvh Johan
fjamsetramsa
Finns inga bra sådana...billigare o bättre bygga själv..
Robsarve
Jo det finns faktiskt. Infinitys BasslinkT låter riktigt hyfsat och kan spela lite högt iaf. Det blir inte i närheten som ett custombygge, men det var ju inte aktuellt.

Finns hos BRL Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Robsarve, tackar för svaret. Den såg riktigt schysst ut! Jag får mäta, med lite tur går den in framför barnvagnen. Har du lyssnat på den själv?

fjamsetramsa, byter tyvärr bil alldeles för ofta för att anpassa baslådor till varje bil. Det jag kunde göra är ju att bygga en custom som går att flytta, men spontant så borde väl en stor tillverkare som Infinity kunna göra en bättre och snyggare lösning? Eller?

mvh Johan
Robsarve
Alla högtalare är kompromisser gjorda för ett visst syfte, BasslinkT är gjord för att sitta bakom ryggstöden i en pickup, vilket är en annan akustisk miljö än en stor kombi.

Min egen firma säljer ju inga färdiga baslådor eftersom vi är lite elitistiska, men vill man ha en smidig lösning är basslinken ju svårslagen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.