AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.137

Angånde BMW:s "prova-på"-försäkring

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Någon som testat den "prova-på"-försäkring som BMW-handlarna erbjuder vid begagnatköp? Den kostar ju bara en fjärdedel av en normal försäkring. Var är haken? Hög självrisk? Ingen ersättning? För om den är bra så spar jag ju flera tusen på att använda den.

Mvh Johan
Fick detta erbjudande i samband med att jag var intresserad av en E46 på BMW i Kristianstad för ett tag sedan. Då var haken att man var tvungen att finansiera bilen via BMW-finans. När den billiga försäkringen väl löpte ut kunde man välja att fortsätta med den (till normal premie) eller byta till ett annat bolag.
"Prova-på" skulle enligt försäljaren vara en vanlig helförsäkring via Original försäkringar. Minns dock inte exakt vad självrisken låg på under prövo tiden, men jag vill minnas att den var inte högre än vid normala försäkringar (3-6kkr).

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Haken är nog endast att få folk att försäkra genom BMW originalförsäkring. När det har gått sex månader, så får man ett erbjudande om normal premie och många nappar nog på det av bekvämlighet. Jag behövde inte finansiera bilen genom BMW, men jag tror att jag fick betala lite extra för försäkringen då. Jag gav 1200kr för sex månaders halvförsäkring.

M v h
Jag har provat denna i samband med att jag köpte 330n. De är precis som att ha den försäkrad i Bmw orginalförsäkring men till reducerat pris.

När jag köpte 330n så krävdes det inte att man finansierade bilen genom bmw finans.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
som sagts ovan är det en vanlig försäkring till reducerat pris.

/M

Min bil:
Länk
Funkade bra för mig på min e46 touring, utnyttjade den t.o.m...
Efter att halvåret hade löpt ut så blev det dyrt med orginal försäkring jämfört med övriga FB, så då bytte jag.

Mvh,
/Wille
Använde den försäkringen när jag köpte 320:n och eftersom jag finansierade den genom BMW Finans så var dom tre första månaderna gratis och mån 4-6 kostade 250 per mån. När jag sen fick erbjudande om att teckna vanlig försäkring hos dem så var den på tok för dyr jämfört med Aktsam som jag hade innan.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
tyvärr så funkade försäkringen inte på X5:an, eftersom importbilar inte försäkras efter 1:a feb, trots att bilen köptes av en BMW-återförsäljare i Sverige. Bilen importerades dessutom 5 månader gammal till Sverige, men inte hjälpte det! Så där blev man blåst på 3 papp ungefär....

mvh Johan
Kollade upp min m5 e34 där och den kostar hela 5000kr mer på org. försäkring jämfört med Länsförsäkringar, borde inte vara så tycker man.

Länk
Fast den här tråden handlade om BMW-Orginalförsäkrings "Prova-på-försäkring". Jag har för mig att jag betalade 800:- i premie för ett halvår jämfört med ca 4000:- för helår, när erbjudandet gick ut.
I vanliga fall är inte Orginal försäkringar speciellt billiga.

Mvh,
/Wille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Haken är att den inte gäller 8-serien eller M-bilar. Jag tror helt enkelt att BMW räknar med att folk efter 6 månader helt enkelt inte orkar att byta till något annat bolag. IF körde med en liknande räd för några år sen när man var mycket billigare första året för att seda h att normalt pris/dyrare år 2.

Jag gör som så att när jag köpte 320 E46 2003-12 så tog jag prova på försäkringen, bytte efter 6 månader tillbaka till mitt gamla bolag. När jag köpte 325 E90 i april tog jag prova på försäkringen igen och när den gått ut går jag till Trygg Hansa som var billigast. Och när 330 kommer nästa sommar så tar jag prova på igen...

Betalar 600 kr för ett halvårs försäkring, helt ok...

No More Limits!
Acey org förs är if

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.