|
|
|
|---|---|
| E34 520-96, måste jag plocka ur kolven och sedan lufta systemet eller finns det en "snikmetod"? | |
|
Måste tyvärr ta ur kolven då gummibälgen tjänstgör som tätning. Går nog att få ur men inte in med kolven på plats... Mvh, Magnus. |
|
| Ok, tack för svaret. Då blir det meka... | |
|
Dammskyddet kan visst bytas utan att lossa kolven! Men har den varit skadad är det nog vettigt att lossa den ändå för att kolla hur kolven ser ut. Läs detta: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lyfter en gammal tråd. Har plockat av mitt ok, plockat ut kolven och inspekterat. Ser bra ut och satte dit nu ring i spåret i cylindern och tryckte dit kolven igen men hur får jag den nya damasken/dammskyddet på plats? Verkar som man måste trycka med jämt tryck över hela ringen samtidigt. |
|
Paap Reeder |
På E28/32 måste man sätta dit damasken i spåret och sedan trä in kolven vilket innebär att jag monterar kolv och damask "i handen" med kolven tillbakadragen ca 1 cm för att kunna trä in damasken i spåret. MVH /// Paap R |
|
Damasken ser olika ut fram och bak på E32/E34 i alla fall, men kolla den uppdaterade länken för hur man gör: Länk Glöm inte att lägga lite bromsoksfett på kolvens yta, det är också bra att motionera den lite innan du monterar tillbaka oket på bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det verkar inte som dom oken är utformade på samma sätt som E39:ans. Det finns ingen ring till mina damasker iaf. | |
|
Då borde det se ut som frambromsarna på E32/E34, se vad det står en bit ner vid "Added this part 13 November 2004" ? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.