|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på en e28 528! Vad sägs i allmänhet om denna bil? Kvalitet? Problem osv? MVH | |
|
Den mest prisvärda BMW du kan köpa! Kolla framförallt efter rost och sliten kamaxel. |
|
|
Här finns det en hel del att läsa: Länk ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Tack...som jag har försått det så passar e34 fälgar på e28, vilket är super... | |
rsarits |
Dom håller bra också, jag har precis sålt en som gått 46000mil, de sista 4000 med slutkörd kamaxel, men en ny kamsats med vipparmar och axlar kostar bara 4000:- Bottendelen verkar hålla hur länge som helst. |
|
Kan bara instämma.. Ska du köpa en lite äldre BMW är det utan tvekan det bästa alternativet! "Lagom" på alla vis. mvh Johan. Länk |
|
|
Ja gillar verkligen E28:a karossen, på många sätt en av dom snyggare karosser bmw tillverkat. Riktigt rolig att köra, tyckte min 528 var betydligt roligare än 325:an som tar upp plats på gården just nu. trevlig motor är de också hade dock 3.5:an. Förutom kammen hållbar maskin, bara man är noga med oljeservice och varmkörning före mer motiverad körning. MvH Björn |
|
|
Instämmer i "kören"...Den som ej ägt en 528i E28(manuell låda såklart) har gått miste om mycket :) Vill du ha en lite mer nyanserad bild av diverse problemområden,så använd sökfunktionen här,finns massor att läsa där om denna vagn :) Mvh Janne. |
|
|
Tack! Jag ska bara sälja min alfa först så blir det en 528, tipsa gärna om ni vet någon som har en till salu! |
|
| Nu har jag hittat en svart 87:a 528i för 2500 med mindre defekter som bussningar fram, lite rost! Vad sägs om det? Där rök alfan förresten...:) | |
|
Kolla en sån bil NOGA. Låter som att den kommer att kosta det tredubbla innan den är fullt körduglig. /Krille Min bil: Länk |
|
|
Jag ska, den är besiktigad med tre 2:or, bränsleläckage (åtgärdat), och bussningar fram vä+hö Verkar inte vara större fel på den annars, går som vanligt. Jag kanske har tur! Hoppas bara att han inte säljer den nån annan innan jag hinner hämta den... |
|
|
Det går att göra klipp när det gäller 528 e28. Behöver inte alls vara några större fel på en bil för 2500kr. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.