|
|
|
|---|---|
|
hej. jag har läst ibland att ni pratar om kulor i automatlådan.vad är det förnågot? finna det på steptronic också? | |
|
Gäller endast ZF5HP30 lådan, den aut-låda som sitter på BMWs stora (4 liters) V8 bilar ( E34 540 / E32 740). Kulor som finns inne i automatlådan, dessa slits ut med tiden / milen och automatlådan börjar växla konstigt.... Läs mer och se bilder på: Länk V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
Plumber |
Finns även på e39 540. |
Plumber |
Jag vetr inte när steptronic kom på e38, men 5hp30 med steptronic finns iaf på 540 e39. |
|
ok, tack för förklaringen. ha en fortsatt bra dag. |
|
|
ZF5HP30 är ingen steplåda... enligt autopowers mektips ska E39 540 inte vara drabbad.... fråga hasso om du vill vara säker på hur det ligger till med 540 E39. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
Plumber |
Haha. Det sitter visst 5hp30 på tidiga e39 540 och det är steptronic. Vill du ha bildbevis? |
|
Behöver inte bildbevis.. Den lådan som sitter i en E39 540ia heter A5S440Z. kolla själv: Länk V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
finns även A5S560Z låda i vissa modeller.. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
Plumber |
Jag fattar inte varför du tjafsar. Jag skrev inte att jag tror, jag skrev att det är så. Förstår du skillnaden? A5S440Z är BMW språk för 5 växlad automat med överväxel, typad för ett max vridmoment 440NM. Den heter egentligen 5Hp24 det sista är jag osäker på. Det är iaf en ZF-låda. A5S560Z Samma som ovanstående förutom att den tål mer. Den här lådan heter 5hp30 och sitter även i e38 750 och då också med steptronic |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.