|
|
|
|---|---|
|
Som nga andra här antagligen ska jag till BMW träffen på Knutstorp den 28april. Har ej varit på Banträff innan.. Är det bara de som är det i BMW Club Schweden som kör? Får man överhuvud taget köra in och parkera med sin BMW innanför stängslen? Ngn som vet? Är det ngn som ska dit? E30 - när du älskar att köra! | |
|
Hallå! Jag ska nog dit! Hoppsa jag, måste bara få med mig farsan (övningskör). Förra året var jag inte emd i BMW CS, men jag fick komma in på området ändå, det kostade dock 50 kronor, gratis om man är medlem. MVH Niklas |
|
|
- Emil-gubben. Jag vet inte varifrån du fått datumet. (Jag kan inget hitta varken på bmcs eller bmwsc?) Men om det är Sport Club som anordnar måste man har Racing-förarlicens från Svenska Bilsportförbundet för att få köra. (Se mer info på www.bmwsc.com) BMW klubben anordnar endast en (såvitt jag vet) bankörning varje år och det är mig veterligen på Knutstorp i början av augusti. Vissa sektioner har föraraträning på avlysta ställen. Sthlm-sektionen kommer att preliminärt ha det i maj och september, alla bmwcs-medlemmar är då välkomna. Det kostar 300:-. Mvh / Micke R |
|
|
Datumet e helt rätt! BMWCS avd syd har info på sin sida. Ses där....:) |
|
|
- Antiloop. Aaahhhhh... Då ses vi där som sagt! :-D Mvh / Micke R |
|
Steffe |
Hej Emil-gubben o alla andra. Banträff den 28 april på Ring Knutstorp är korrekt. Träffen arrangeras av BMW Sport Club (förkortas bmw sc). BMWSC som är en underklubb/sektion anordnar alla banträffar åt moderklubben BMW Club Schweden (bmw cs). För att få delta på träffen behöver du minst vara medlem i bmwcs, men helst i bmwsc då det blir billigare. Den enda träff på bana som moderklubben anordnar själva är den traditionella träffen på Knutstorp som mera är en träff än en banträff. Du kan åka på en banträff om året utan licens, skall du åka på flera behöver du en förarlicens. En sådan kan du skaff på en licens och förarkurs som hålles den 1 april på Sviesta i Linköping. Det är ett samkör av bmwsc och bmwcs. För mer info kolla på någon av hemsidorna framöver. På banträffen den 28 april är Audi Clubsport inbjudna samt bmwcs/syd sektionen. Är du inte medlem så kan du bli det på plats. Info om kalendrar o dyl är klara men finns inte på hemsidorna ännu-hav tålamod-det kommer. Och Emil, visst syns vi där! |
|
Men steffe, man får väl i rimlighetens namn gå dit o kolla utan att vara med i bmwcs... Men man kanske ska gå med... Är det värt det? Mer än banträffarna? ses på knutstorp.. E30 - när du älskar att köra! |
|
| Steffe, vad kör du för en beemer? | |
Steffe |
Kolla får man. Ställa ut oxå. Men skall man köra (vilket jag tycker man skall när man är på en banträff) så måste man bli medlem. Det finns ju inte en rimlig chans att hyra banor för 30.000 kronor dagen åt icke medlemmar och hoppas på att någon kommer o gästar så man får tillbaka pengarna...eller hur Emil? "E30-när du älskar att köra"--å sen stå o titta på?? Nä va med o åk du. Jag lovar vi får skoj. Jag åker en svart M-Coupe. |
|
Emil-gubben...jag tycker verkligen att du ska lösa medlemskap, så du får chans att testa på bana! Om det är värt de, tja se det så här man blir som en 12åring på lisseberg..*asg* |
|
|
Jag vet grabbar, ända sedan jag köpte beemern så har jag funderat på det... Även om man har en schleten bil så kan man nog ha kul ändå.. Jag har åkt på knutstorp förra året när det var sportvagnsmeeting så på lunchpausen så fick man åka med när de tränade.. Då trängde man sig fram och missade Porche GT3an men kom med en lotus elise.. den grabbar var ej dålig, dansken som körde gasa som fan!! Jag fick ont i nacken av acc/de-acc'en.... (maxgas-maxbroms) Hur mkt får man köra underdagen? Är det nga andra fördelar med att vara med i klubben? (förutom att det är billigare på BMW) man e juh sugen på att "beeema" på knutstorp.. E30 - när du älskar att köra! |
|
e-b |
Ser nästan bara fördelar med att vara med i bmw sport club, där finns ju aktiviteterna. Tex så finns det 2 olika medlemsskap att väla på, ett för 300:- och ett för 900:-. För 900:- har du betalt medlemsskap samt inträde till alla träffar. Vi spekulerar med 4 banträffar per år så blir det 225:- per träff. I bmw club schweden kostar det väl ca 350 per år, men du får då betala typ 400 för den träff dom anordnar i egen regi 350+400=750:- Detta är en lite avig uppställning då vi inte ser till helheten utan bara till banåka. I medlemsavgiften för club schweden får man tex också en tidning med 4 ex om året mm. Sport club skall nog ses som ett komplement till dom som vill åka bana med sin bmw. |
| Synd att man har cab.. då kan man aldrig raca på bana :~( | |
|
Steffe hur mkt kostar det om man e med i sydregionen, att köra på knutstorp den 28 april då? E30 - när du älskar att köra! |
|
|
Kolla in vår hemsida www.bmwsc.com under gästbok. Jag har skrivit lite där. Mer info kommer i klubbtidningen och på hemsidan inom kort. De som kan, kör. Se andra putsar.... |
|
|
man måste trycka på rätt tangent när man skriver sin signatur.... Så här ska det vara. En liten utmaning kanske? ;-) De som kan, kör. De andra putsar.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.