|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min far har en BMW 520i från 1989, i vilken originaradion(??) sitter, det är en med radio-kassett. Nu går det dock inte längre att lyssna på den, då man trycker igång den står "Code", och efter en del tryckande tryckte jag på "p-uppåt"-knappen, då kunde man skriva in 4 nollor, sen stod det "Wait", så jag väntade i ca 5 minuter, men inget hände. Är det någon som har nån aning om vad man kan göra? Det är trots allt trevligt att ha nåt att lyssna på. Mvh, Sebastian | |
|
Den är tydligen låst och du måste skriva in rätt kod. Fyra nollor var tydligen fel kod. FP |
|
|
Säger du det?=) Är det ingen här som äger en sådan stereo eller vet vad grundkoden från fabriksinställningen är? |
|
|
Koden från en annan likadan stereo skulle nog inte hjälpa dig, nån grundkod tror jag inte existerar heller. Möjligen kan en serviceverkstad ta fram koden med hjälp av serienumret som på en del senare stereomodeller. Man får då verifiera att man är rätta ägaren osv. Normalt medföljer koden tillsammans med instruktiosbok osv, det kanske finns nåt undangömt tillsammans med bilens papper? FP |
|
|
Okej, det står inget om stereon i instruktionsboken. Får väl höra hur mycket det kostar på verkstan att fixa det eller helt enkelt köpa en ny stereo Men tack så jättemycket för hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.