|
|
|
|---|---|
|
Sa att han hette Stefan Dimitri och att han hade firma. Han ska lägga 10% i handpennig sen skulle vi mötas halvägs o skriva avtal, sen skulle jag få resten när han sålt bilen. Jag skulle aldrig någonsin våga lämna bilen utan att ha hela bilen betald. Finns det någon som vågar lämna ifrån sig en bil för 200"kr, finns det någon här som gjort det? | |
|
För några år sedan var det på nyheterna just om svindleri på det sättet. Det verkar lite riskfyllt om man inte känner personen i fråga. Så vad jag har läst o hört hade jag aldrig gjort så.. BMW 525i 24v -90 |
|
|
Självklart är det bara bluff och båg, du lär aldrig se din bil igen om du lämnar den ifrån dig. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Sök på "bilförmedlare" på forumet så har du lite att läsa. Det finns seriösa företag som förmedlar bilar/säljer för kunds räkning men de preivatpersoner som ringer på annonser brukar undantagslöst vara bluffmakare. Lämna inte ifrån dig bilen utan att ha fått betalt för den. |
|
|
Går folk på sånt där undrar jag? Hur fan kan man göra det! Sorgligt hur som helst att det finns såna svin. Länk |
|
|
Anders S, världen är tyvärr full av lättlurade och godtrogna människor. Och detta faktum utnyttjar diverse skummisar för egen vinnings skull! :o( Det tråkiga är att det inte klassas som bilstöld utan kontraktsbrott, eftersom personerna frivilligt lämnar ifrån sig bilen och nycklarna! Oftast finns det inte en enda krona att hämta om man mot förmodan skulle lyckas vinna en stämning mot dem i tinget, pga att skummisarna brukar vara satta i personlig konkurs... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Lämna aldrig ut bilen utan full erlagd köpeskilling! Två goda vänner blev av med sina bilar (jaguar xj12 & porsche 964 carrera 4 cab ). Klantigt, javisst men känner man inte till regler och lagar samt att det finns en mängd bedragare så är det lätt att bli blåst... Mvh, Magnus. |
|
|
SOM sagt håller med med tidigare inlägg som skrivits, det bar säkert en bedragare... Lämna aldrig bilen utan att fått hela summan :) BMW- När du älskar att köra |
|
|
Bilannonser.se varnade på deras förstasida för detta. // Anders |
|
|
Exact samma sak hände min polare. Han blev uppringd av en kille som skulle sälja en annan bil åt en kille som vill ha denna. Han blev erbjuden att mötas på halva vägen, och om han ändrade sig då så skulle min kompis få behålla handpenning på 20 000 för "alla utlägg" (vem låter en bålla 20k för att man har kört ner en bil? Först sa han att han sålde privat sen sa han att han hade ett företag, telefonen han ringde ifrån var ett kontantkort. Polaren sa "sälj din bil och köp min sen " då fick han till svar "då är det inte aktuellt" Ren bedrägeri. |
|
|
Jag ringde upp honom på lördagskvällen och sa att jag var väldigt intresserad av att sälja bilen till honom, bara för att driva med honom. När jag började fråga om hans företag och org-nr. då sa han att han börjat köra privat... yeeah right. Jag frågade flera gånger efter org-nr. och firma namn o menade på att det var ingen hemlighet. Då sa han: - Du just nu har jag 120 bilar stående och har sålt säkert 1000 bilar. Vaddå paniklögn. Jag skulle tippa att han var i 30-års åldern, Nä Mr. Dimtri, lura någon annan. |
|
|
Trist att sådant fortfarande förekommer. Några ytterligare faktorer som kanske kan förklara varför en del går på upplägget: 1 Fel prissättning, få hör av sig, denna vill "göra affär" och man lockas att gå med på villkoren 2 Någon som "vill göra affär" i mängden av alla andra personer med oförståeliga orsaker varför de hör av sig angåeende bilen, en intressent helt enkelt istället för krångel i stil med den som måste sälja sin brors bil först och dyl. /Simon |
|
| Jag sålde en bil 1970 till en i släkten med ovan nämda namn vilket är en stor zigenarsläkt..kan ju bara tillägga pengar..nä tokblåst | |
|
*skratt* Har inte ens haft bilen utannonserad 24 timmar innan första bilförmedlaren ringer. Ung man, som säger att jag skall leverera till Stockholm inom 7 dagar och bla bla bla... avbryter honom och säger att ingen bil lämnar mig innan full betalning är erlagd. Han säger: -Ööööh?? Varpå jag säger: -Du vet att jag vet vad du håller på med så vi avbryter detta samtal nu. Han: Ja. ja okej då... Synd att sånt avskräde lyckas lura hederligt folk. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Paap Reeder |
... hej Magnus! Saknade dig i går på ÅM men hörde av Nords representant att du hade fullgoda själ.... ... en annan variant hade varit att du lurat honom att cykla upp till dig i Nord ..varefter du sagt att bilen redan tyvärr var såld .... så hade han fått fundera över sig själv på tillbakavägen... Vi hörs /// Paap R ... sedan igår fd kassör CS |
|
Jag är långt ifrån en rasist,men Dimitri klingar för mig en zigenare och dom brukar tyvärr betyda "BAD NEWS"när det gäller bilaffärer..mm,mm,mm,mm,ska jag fortsätta? ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| Förmedlare = trams, jag vet ett pucko som gick på det, has såg varken bil eller pengar mer. Har själv blivit uppringd av sådant kräk. | |
| gipsy-kings är minst sagt problematiska, men det är inte deras fel i grunden, pågrund av att ingen tolererar dem har de inte så mycket annat än att ta till än ohederliga metoder för att tjäna sitt leverbröd, vad ska man göra när det är totalt kört att få något som helst hederligt arbete, tänk er själva. Men visst de gör inte mycket åt saken, dvs få av dem försöker vara hederliga tyvärr, de måste alltid visa lite mer innan man någonsin kan lita på dem, tyvärr historiskt rotat och kommer inte att ändras idag eller imorgon. Tyvärr råkade min kompis ut för dem, stal 4av hans BBS fälgar på E21an. | |
735 |
Frifart: Måste tyvärr hålla med dig... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.