AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
721

en fråga till angånde bil vax

hejsan!

jag har en 318 92 lacken ser helt oki ut men jag vill ha mer glans info våren så jag behöver lite råd: tänkte göra hela jobbet själv med poleringsmaskin har vaxt bilen 1-2 gånger.

fråga 1-vad ska jag börja med innan jag vaxar bilen finns nån annan medel att använda innan jag vaxar typ lackskyd eller sånt? gärna namnet på de bästa sortimenter TACK.

2-hur länge biles glans brukar sitta?? jag vill att det blir kvar till sommaren... skriv gärna av eran erfanheter...och vad jag borde tänka på?

tack för alla svar.
MVH/Natasha
Se -> Länk för lite tips.

___
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
Man använder antingen vax eller lackskydd.
Har du tillgång till poleringsmaskin så hade jag kört med cleaner och polish el vaxpolish först, därefter vax eller lackskydd.
Sonax tycker jag fungerar bra.
Hur länge glansen sitter i beror på hur du vårdar bilen...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Tycker du ska prova Lahegas no1 serie, börja med moment 11 eller 17 beroende på hur sliten lacken är (OBS 11 är GROV), sedan kan du gå vidare med moment 23 el. 28. Sedan kan du avsluta med att försegla med Lahegas Brightgard (lackskydd). Allt finns hos Autoexperten.

Tänk bara på att tvätta rent riktigt ordentligt innan du börjar.
vaddå monent 11-17 var jag kan hitta de alla monenterna?
hej igen jag kunde inte hitta nåt hos autoexpert
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
De finns hos Autoexperten, bla Täby, Upplands Wäsby samt Ulvsunda i Bromma. Borde rimligtvis finnas i andra butiker i landet också.

Läs mer om Lahega på www.lahega.se
jonas man lägger inte brightgard på 23 eller 28 finns ingen mening med det.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Om du köper Sonax flytande hårdvax kan ingenting gå fel. Börja med detta. Om du nästa gång vill bli lite mer avancerad kör med en polish eller en vaxpolish innan du vaxar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.