AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
777

får denna baslåda plats?

re
169
reference
330daT -02
Hej jag undrar om bandpasslådan från www.totalljud.se
får plats i en bmw E36...

Det är 2st 10" element i en bandpasslåda, nån som har testat?
märket är US blaster, är det ett bra märke?

mvh anders
Är det den för 2500kr?

Poängen med bandpasslådan är väl att man ska dra upp portarna genom hatthyllan och in i bilen, portarna som sitter på den baslådan är ju nere vid golvet.?
Robsarve
US blaster är billiga kinatillverkade kopiebasar. Finns dem som hävdar att de har goda erfarenheter av dem, men de verkar alla ha något samröre med totalljud...

tycker Erik
re
169
reference
330daT -02
Nej jag menar den för ca 1800:- hmm verkar vara mest billigt skit detdär, det brukar ju vara så att man får det man betalar för :)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Alldeles rätt Dubilidu. Främsta skälet till att välja bandpass är just att kunna dra upp porten genom hatthyllan och därmed effektivt kunna leda ljudet in i kupén. Skall man flytta ut portarna ur lådan krävs att volymändringen i lådan kompenseras korrekt, annars fungerar inte lådans avstämning. Bandpass är mycket känslig för fel volym.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Lite off topic

Jag noterade en del som jag misstänker är fel på totalljud, nästan alla 2ohm stabila slutsteg verkar klara 2ohm även bryggat! hmmm... då verkar de ju helt plötsligt prisvärda. Ett steg för under tusenlappen som kan köra 2ohm bryggat.

Måste inte stegen då vara 1ohm stabila för att klara 2ohm bryggat?!

//Simon
Robsarve
ja.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bandpasslådan med rör upp genom hatthyllan passar utmärkt i både E30 och E36...

Dubili har alldeles rätt i att den för 2500 inte passar i sédan bilar utan lämpar sig till halkombi, golf siera osv.

Vadå samrörelse med totalljud :)

---
/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.