|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Stämmer det verkligen? För det finns ju bara två kvar efter vad jag förstått och den ena är den gröna 95:an och den andra är Rosenblad-bilen, som är Avusblå. m5toureg, har du någon aning om vilken bil det handlar om? Kan det finnas ytterligare någon svensksåld eller är någon ute på hal is? -M5 E34 Limousine register Länk | |
|
Sök på "ingemar" om du inte redan gjort det :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
jag har skickat ett mail till 'Ingemar' och frågat - kolla i registret kan jag bara göra hemma ;) - HD91@ jag har -ingen- åning vilken bil det kan vara frågan om, det finns ju inte så många uppgifter att gå efter å andra sidan finns det inte så många 'silver-met.' i Sverige ( 5 ?) - 'annonsen' är ju mycket sparsamt med upggifter, den verkar inte komma från en M5touring-fantast precis - att bilen skulle kunna vara 'svensksåld' är närmast omöjligt, det finns ju bara 3 st. tillverkade i 'Skandinavienutförande', ingen i silver-met. - det finns vermodligen en för oss okänt definition av 'svensksåld';);) |
|
735 |
m5toureg: Återkom när du fått svar.... Oxå nyfiken på ingemars "sv-sålda" M5 touring. |
|
på min fråga: >> Hejsan, >> vilken av de få är det ? reg.nr. eller chassis- >> nrt (de sista 3 siffror) - >> 'svensksåld' kan väl inte vara riktig, eller ?? - fick jag följande svar: > Hej För Du register eller Bilen är bra vi kör med den men är till salu > !! - ??? que ?? jag har skrivit igen men sedan ger jag up ! - vill någon annan försöka, är någon spekulant ??? M5touring register |
|
| Spekulant på nånting ma knappast förstår!! nää håller mig till min ny köpta plasma tv :D! känns säkrare!! "ENDAST 1 mil på den vettu :D" hoppas du får med den i regget så man vet vad det är m femman :))) | |
|
senaste nytt från säljaren; ""Hej ! Om Du vill sälja bilen lär Du nog köpa den först jag har redan 3 seriösa köpare så Du behöver inte hjälpa till med något alls - Jag har sålt över 300 BMW så jag vet lite själv oxå !!!"" - det var svaret på frågorna om 'svensk såld' resp. 'vilken bil handlar det om' ? - jag drar mig ur, NU ! M5touring register |
|
|
"Ingemar" är mest känd för att sälja "renoverade" motorer, som inte alls är renoverade. En riktig bluffmakare med andra ord. Att denna bil skulle vara något att ha har jag mycket svårt att tänka mig. Den är med största sannolikhet INTE svensksåld. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
hehe.. service minded kille den där säljaren:=) Alpina Power! |
|
|
Jag har nyss mottagit ett mail från "Ingemar". Han skrev följande: "Hej Har Du köpt någon motor av oss som inte varit renoverad så kan Du komma med den så vi får kolla på den !! Alla våra motorer som går ut är mycket noga renoverade !! Du vet inte något om bmw motorer så Bör nog vara lite försiktig med Ditt skitsnack !!! IngemarSmåland 0737-******" Jag svarade: "Bäste Ingemar, Jag har hört tillräckligt med skräckhistorier om Dig och Din verksamhet för att anse att jag har belägg för mina påståenden. Du får gärna skicka över registreringsnummer på den M5 Touring Du vill sälja, så kan jag enkelt kontrollera om den är svensksåld eller ej. Skulle det visa sig att bilen faktiskt är svensksåld så lovar jag att gå ut i forumet och offentligt be om ursäkt till Dig. Mvh Kalle Hansen" Vi får väl se :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag fick ett nytt mail från Ingemar: "Bilen är såld pga. de låga priset o de va en pärla!!" ...på vilket jag svarade: " Hej igen! Gratulerar Dig till försäljningen! Min fråga kvarstår dock: Vad hade bilen för registreringsnummer? Mvh Kalle Hansen" Undrar om han svarar :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
verkar vara en kille som kan bli sur.. hoppas du får svar på din fråga! Alpina Power! |
|
|
Kalle Hansen: Den nya ägaren kanske dyker upp på forumet med frågor om hans bil:)) |
|
|
Men annonsen ligger ju kvar... Brukar man inte ta bort den om bilen är såld?!? Sjöberg |
|
|
Jag tror att "bäste Ingemar" säger att den är såld bara för att slippa säga reg.nurmet. Löjligt, man kan ju se den ute i trafiken och ta reg.numret så varför skulle han vara orolig för det. //Schnitzer |
|
|
Lättstöt för att vara företagare som om man vill tjäna pengar inte kan uppträda hur som helst, jag hade inte innan denna tråd bryt mig nämnvärt om Ingemar tidigare, mitt råd till dig Ingemar är att gå ut och berätta om bilen på ett detaljerat och bra sätt oavsett om bilen är såld. Många här på siten gillar M5 Touring mer än att se den som bruksbil så det finns ett stort intresse för modellen, m5toureg andas/lever M5 Touring till och med, så visa lite respekt för oss BMWfantaster så är du bussig. Mvh Stephan |
|
|
Bra talat Stephan!! Vad jag läst i tidigare trådar om Ingemar hade han den till att åka till posten och hämta grejer,behovet har kanske sjunkit pga minskad orderingång....va vet jag... 3x///M mångas dröm=min verklighet. |
|
| Ingemar var hemma hos mig och hämtade min gamla 520 som toppen hade rasat på..Men nog om det... Han verkar tycka om att nämna att "dom" kör med bilarna... han hade en 325 touring som "dom körde med"... Frågade hur långt den hade gått... han sa typ "ingenting...den är renoverad"... Visst kan toppen vara renoverad men karossen tar ju också stryk efter x antal mil... Han var trevlig mot mig men som vanligt när det gäller affärer ska man ha huvudet på skaft... | |
|
Tror ej att ni ska bråka med honom på nåt sätt heller... Fel person att sätta på "sträck-bänken" vad jag har förstått.... |
|
|
m_johan84- ?Que? - H U M A N R A G E - |
|
|
m_johan84, Vem är det som bråkar? Jag vet att det skulle vara en bra ide att berätta lite om M5 Touringen och därigenom visa sin bästa sida, sådant beetende lönar sig i längden! Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.