AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
920

Skyddsfolie vid montering av vinge?!

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Monterade för ett tag sedan en BMW Motorsportvinge på min 328:a. Vingen va beg. men aldrig monterad (misstänker jag då klisterlapparna på vingen va orörda). Alla skruvar, borrmalla och kablar medföljde, men där saknades två stycken avlånga transperanta skyddsfolie bitar som ska sitta på själva bakskärmen där vingen går ut över så att säga.

Min fråga är då, är dessa viktiga, vad fyller dom för funktion?
Vingen stöter ju liksom inte emot bakskärmarna när man stänger luckan, men jag antar att det är denna risk dom skall finnas där för.

Någon som har erfarenhet?

/ Jimmy

Min ögonsten: Länk
em
339
emhå
525i -88
det är själva anledningen ja... Om du har en rätt konstruerad vinge så är trycket bra mycket större än man tror och har du då en skitig bil och vingen ligger och gnager på lacken så blir det riktigt repigt och styggt... som exempel så kan jag säga att vingen på min porsche trycker ner bilen med ca 1200 kg vid 200 km i timmen. Nu är detta lite extremt men även ett litet tryck kan pressa ner vingen mot skärmarna...
Mvh, Magnus.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tack Magnus, antog att det va så men inte att det va pga. av att vindentrycket pressade ner vingen utan mer då att det skulle vara ifall man stängde luckan väldigt hårt nångång.

Har iaf. beställt folie nu på BMW. Gick inte lösa till just min vinge utan då va man tvungen att köpa hela paketet med vinge och allt för 8500kr..hehe kul. Fanns dock till GT-vingen som jag nu beställde och får se om det går att anpassa/klippa.

/ Jimmy

Min ögonsten: Länk
em
339
emhå
525i -88
Annars så kan du garanterat gå in till ngn färghandel/konstnärsdetaljist. De brukar sälja på löpmeter och det kostar inte många kronor...
Mvh, Magnus.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.