AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.097

Hur har ni monterat mobiltelefonen?

Sida 2 av 2
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Min SonyEricsson HBH-65 funkar även den utmärkt med brillor, men mitt problem är alltid att jag glömmer att ta på headsetet hehe. Brukar fö. nästan alltid glömma ta ur mobben från fickan när jag kör... åsså ringer det och man får göra riktiga fylle-körnings-manövrar innan man fått upp den. Ajaj :\

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Eller så drar man på stereon ännu högre och ignorerar totalt att det ringer. Ger skön avkoppling. Är det något viktigt får de väl ringa igen.. :-)

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
I fickan.

Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Ang hållare högt upp på panelen har jag en sådan i min bil, man färster hållaren på tre punkter med självhäftande tejp som för hoppningsvis går att få bort utan märken. På telefonen fäster man ett litet fäste (också det med dubbelhäftande tejp). Byter man telefon, flyttar man över fästet.

Du har ju sony ericsson, finns en bra lösning. Fast monterad bluetooth.
se: Länk

Klarar upp till 4 el 5 telefoner. Man väljer vilken telefon som ska funka i handsfree:n genom att trycka på "sin" färg.

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Läcker liten manick det där ViccoA. Tom jag skulle kunna tänka mig en sådan lösning..

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
ViccoA:

Är den anpassade enbart för Sony Ericsson?
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Starre: Ingen aning, man tycker ju att bluetooth-prylar ska fungera oavsett märke, men som sagt, ingen aning.

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Hm, enligt SonyEricssons hemsida:

Vilka telefoner kan användas tillsammans med Bluetooth™ handsfree för bil?
Alla Bluetooth-telefoner kan användas med Bluetooth handsfree för bil HCB-300. För en fullständig lista över kompatibla SonyEricsson-telefoner kan du klicka här.

Måste ju betyda att samtliga mobiler oavsett märke fungerar om de har bluetooth dvs. Har bollat frågan till deras kundtjänst via e-post. Jag kollade upp pris på den här produkten (med mic och stereomute funktion), när den kom för något halvår sedan, har för mig att den landade runt 4500 inkl installation. Antar att det är rätt mycket billigare om man gör jobbet själv.

/// Viktor

Mer mos till folket
ViccoA:

Har ev fått svar på min fråga av en annan forum användare:

Länk
Jabra SP-100 skulle ju uppfylla era önskningar: Bluetooth-HF högtalare/mic i samma hölje. Inga kablar, uppladdningsbar osv.
Annars finns det t.ex Parrot Bluetooth HF för inbyggnad som kopplas på framhögtalarna osv. Har talstyrning, finns i varianter med display för nummervisning osv.

Självhäftande magnethållare: Alla kan använda en sån, på telefoner utan magnetiskt hölje eller batteri sätter man en tunn självhäftande platta av järn. I vissa fall kan den sitta på insidan av batteriluckan. Dylika plattor medföljer en del magnetfästen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.