|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, hur har ni fäst mobilen i bilen? Jag kollade med BMW, men de hade bara en läderklädd plastklump (för 1500 spänn) att skruva fast (rakt genom lädret) långt ner mot växelspaken på högersidan av mittkonsollen. Verkar inte särkilt lockande. Skall jag dra skruvar genom inredningen kan jag lika bra köpa prylarna på Biltema, för 39,50. BRC i Malmö hade en plastpryl att montera på ungefär samma ställe, som inte gjorde några hål efter sig. Bättre. Men, kan man inte få upp den (det där lät skumt, jag vet) ovanför/till höger om ratten? Jag tycker mig ha sett någon som hade en mobil eller PDA eller nåt där. Någon som vet var man kan hitta en hållare? Hur har ni monterat i era bilar? Eller skall man inte ha mobil i en Zäta? / Fredrik | |
|
Har du askopp? Mina två sista mobiler (Ericsson) har passat i det hålet som handsken, har bara öppnat luckan och lagt telefonen där. Personligen hade jag aldrig i livet dragit skruvar genom orginal plast eller läder. Då har jag hellre mobilen i fickan. Fredrik M |
|
|
Fredrik: Jag har en hållare du kan få om vi skulle träffas. Gillar inte mobilhållare, mittenfacket är som gjort för min P900 =) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Det är en sådan här jag har: Länk och den skadar inte inredningen utan fästes i org. skruvhål. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
ZFredrik: Finns två alternativ: Hållare som du fäster vid ventilations gallret inga märken efter det eller så använder du blåtand då slipper du ha bilen i någon hållare. |
|
|
Starre: Problemet är bara att maskinen inte laddas något vidare av blåtand (snarare tvärtom) Var hittar man hållare till ventilationsgallret? 328-Johan: Skulle bara gärna vilja ha över den på förarsidan och gärna närmare toppen på instrumentbrädan. / Fredrik |
|
|
jag tog bort askoppen och monterade in hållaren där. Sedan har jag en mick som sitter övanför dörren på förarsidan. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Zfredrik: Närmaste AIRcall,Dialect har hållare för nästan alla bilar, lösning på laddning heter cigg kabel:))eller köp en lur som håller hög batteri längd. |
|
|
Varför fast monterad mobil i en Roadster?? Du har väl en sådan Zredric?? Det går ju ändå inte att prata när man kör... /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Problemet med dem hållare som görs av mobiltillverkaren och som både laddar upp, kopplar till hötalarsystemt och handsfree är att om man byter telefon så måste man byta hela grunkan. Jag har i min Z3 bytt redan 2 gånger : från T39 hållare till T68-hållare och nu ska jag byta till Razzr hållare igen. jag börajr fundera på att skita i det och börja med blåtand i stället. Då ska jag helt enkelt ha en standard hållare i armstödsfacket ( som jag håller på att planera) och en blåtand mottagare på örat. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Satsa på en blåtandshandsfree! Har en sån sedan några veckor tillbaka och är mycket nöjd. Att man sen ser ut som någon från Star Trek får man leva med ;) /Masten Z-träff 1 maj Länk |
|
|
masten, finns det inte blåtands sändare/mottagare för fast montering ( mick/högtalare) så att man slipper space-örat? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
När jag köpte min nya mobil (LG G7100) för någon månad sedan, gick det att köpa till en liten rund magnethållare som man enkelt och lätt bara fäster på någon lämplig plats i bilen. Den är diskret och funkar hur bra som helst! ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Z3c: Jodå, visst finns det såna men då måste man ju montera dem i bilen på något sätt och dra kablar. Fördelen med den typen jag har är ju att man kan använda den var som helst. /Masten Z-träff 1 maj Länk |
|
|
vaddå kablar? vi pratar ju blåtand! Nokia har även en blåtand panel man kan se vem som ringer och helt utan kablar. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Behöver man inga kablar för att få ut ljudet i bilens högtalarsystem? Går det på en FM-modulator då? Så men måste byta radiokanal när det ringer? Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Z3c 4 ever! Vissa mig den Nokian som har ett blåtand panel utan kablar, både 610/616 måste du ha kabel till displayen. Har nämligen ganska bra insyn där:))+att jag har 610 i bilen. |
|
|
Dessutom måste ju blåtandsutrustningen i bilen få ström på något sätt, och trådlös el är såvitt jag vet inte uppfunnet än ;) /Masten Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Nej, det är ingen roadster, utan en Coupé. Nu är profilen uppdaterad för att inte innehålla någon vilseledande info. Z3c: (Sony) Ericsson har faktiskt haft samma systemkontakt sedan.. T39, tror jag det var. De har en universalhållare som passar alla deras mobiler från då och fram till nu. Tyvärr tappar man möjligheten att använda extern antenn, men det är inget större problem här i Skåne. Andra tillverkare är tyvärr inte lika duktiga på detta och om man byter märke är det ju kört :( På tal om paneler, blåtand eller inte så måste de åtminstonde ha ström. Masten: Hur pass kompatibla är blåtandshandsfree med glasögon? Z4 Maria: Tyvärr är inte (Sony) Ericsson:s batterier magnetiska och det är jobbet som står för nalle av detta märket. Nu börjar jag känna mig gnällig. Nog dags att gå hem från jobb. / Fredrik |
|
|
Zredrik: Även Nokia har möjlighet til extern annten ex via en antenna coupler om man nu inte väljer 610/616 dvs. blåtand headset funkar bra även för de som har glasögon(inkl mig själv)be att få testa de olika modelerna i butiken innan köp. |
|
|
Zredrik: Min BT-handsfree (Motorola HS801) går utmärkt att använda tillsammans med glasögon! Den sitter bättre och bekvämare än Sony-hörlurarna till min MD-spelare som fästs på samma sätt. /Masten Z-träff 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.