|
|
|
|---|---|
| 3-4 ggr den senaste månaden har bilen börjat vibrera nåt fruktansvärt mitt i körningen. Första gången det hände så visste jag att jag behövde byta bussningen på bakre casterstaget på vänster fram. Så då tänkte jag att det var därför och bytte den. Men det har hänt efter det oxå. Senast i morse. På motorvägen i 90 km/h ca, ökade hastigheten, blev värre. Saktade ner till ca 50 km/h. Skakade ändå. Efter nån minut försvann det helt. Ökade till 160 km/h (bara för att känna efter), inga vibrationer alls. Kan det vara nån styrled eller nåt? eller framhjulslager? Vid första gången det vibrerade så blev framfälgen varm. Men inte i morse?? | |
|
Om fälgen blev varm beror det på att bromsen ligger på. Då är det dags för en renovering av bromsoket. Du säger att du bytt vänstra casterstagsbussningen? När byttes det på högra sidan? Man bör byta dessa bussningar i par annars blir det ojämn då ena sidan är tight och andra sidan är glapp. Kolla också bussningen i hjälpstyrarmen, styrlederna samt styrstaget (det stora mitt under bilen.) /Per |
|
| Om jag ska byta allt på en gång får man ta fram stora plånboken. Fördelen med mycket leder och bussningar är bra comfort när de är nya, nackdelen är kass comfort när de är dåliga och då är det dyrt att byta oxå. SAAB= en styrled en spindelled, men så är det sämre comfort oxå. | |
|
Visserligen är de många, men så dyra är de egentligen inte... Dessa priser är på BMW (Original delar.) Casterstagsbussningen kostar 300kr/st Casterstaget kostar 995kr/st Bussning hjälpstyrarm kostar 120kr Styrstaget kostar 800kr Främre länkarm med spindelled kostar 1100kr/st (Aluminium.) /Per |
|
|
Kontrollera att hjulen är balanserade. E34:an är känslig i framvagnen. /Gunnar /Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.